'TeknoSA akıllıları' müşterinin geri bildirimi ile çeşitlenecek

TeknoSA, TeknoSA Preo P1 model akıllı telefonu ve Pwatch adını verdiği akıllı saati ile geçtiğimiz günlerde teknoloji dünyasında önemli bir adım atarken, TeknoSA Genel Müdürü Bülent Gürcan, Preo ürünlerinin tüketicilerin beklentilerine göre şekillendiğini söyledi ve ekledi: Önümüzdeki dönemde de müşterilerimizden aldığımız geribildirimler neticesinde özel markalı ürünlerimizi çeşitlendirmek istiyoruz. Bu ürünleri sadece akıllı telefonla ve akıllı saat ile sınırlı değerlendirmiyoruz, farklı kategoriler üzerinde de çalışıyoruz.
Derya COŞKUN
15 yıldır teknoloji perakendeciliğinin mihenk taşlarından birini oluşturan TeknoSA markası, geçtiğimiz günlerde çıkardığı akıllı telefon ve saat ile sektörde bir yeniliğe imza attı. Bugüne kadar sunduğu ürün ve hizmetlerle tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayan şirket, gerçekleştirdiği tüketici analizleriyle sağladığı birikimi, daha fazlasını yapmak için kullandı.
Bunun sonucunda tüketicisinin karşısında kendi markasının adını taşıyan ürünlerle çıkan TeknoSA’nın Genel Müdürü Bülent Gürcan, akıllı ürünlerinin tüketicilerinin markalarına duyduğu güvenle bağlantılı olduğu söylerken, bu güveni boşa çıkarmayacaklarından da oldukça emin. Kullanıcının artık çok daha bilinçli ve ihtiyacı olan ürünü satın aldığını belirten Gürcan, güven=güven ilişkisinin doğurduğu yeni “akıllı modelleri”nin teknoloji perakendeciliğindeki geleceğini şöyle özetliyor: Kendi ‘akıllıları’mız ile teknoloji perakendeciliğinde yeni bir devir başlatıyoruz.
Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan ile markanın yeni yatırımlarını, teknoloji perakendeciliğine gitirdikleri yeniliğin detaylarını ve gelecek planlarını konuştuk…
Geçtiğimiz günlerde piyasaya çıkardığınız akıllı telefon ve saat ne tür bir ihtiyaçtan doğdu?
Bu yıl bildiğiniz gibi Şubat sonunda TeknoSA Mobil iletişim hizmetini lanse ettik. “Her Şey Dahil Teknoloji” mottosuyla TeknoSA Mobil hattını müşterilerimize tüm teknolojik ürünlerde avantajlarla birlikte sunmaya başladık. TeknoSA Mobil’i TeknoSA güvencesi ve avantajlarıyla müşterilerimize sunmak, teknolojide tek adres olma yönünde atılmış önemli bir adımdı. Şimdi ise kendi markalı ürünlerimiz TeknoSA Preo P1 model akıllı telefon ve Pwatch ile yine bir yeniliğe imza atıyoruz. Kendi ‘akıllıları’mız ile teknoloji perakendeciliğinde yeni bir devir başlatıyoruz. TeknoSA markalı ürünler, aslında tüketicilerin bizim markamıza duyduğu güven ile çok bağlantılı. Bu karşılıklı “güven = güven” ilişkisi… Tüketici artık çok daha bilinçli, üreten veya satan firmaya güveniyorsa, ürüne inanıyorsa gönül rahatlığı ile ihtiyacı olan ürünü satın alıyor.
Mağazalarınızda satışa çıkan iki yeni ürünle ilgili şu ana kadar müşteri memnuniyeti ne oranda, nasıl geri dönüşler alıyorsunuz?
TeknoSA Preo ürünleri, tüketicilerin akıllı ürünlerden beklentilerine göre şekillendi. Bu sebeple müşterilerin tepkileri ilk etapta çok pozitif. Ürünlerde öncelikli amacımız, müşterimize ihtiyaç duydukları ürünlerde teknolojisi güçlü ve erişilebilir fiyatlarla seçenek sunmaktı. Her zaman olduğu gibi özel markalı ürünlerimizde de müşterilerimize satış öncesi, sırası ve sonrası hizmeti en üst seviyede sunuyor olacağız. Önümüzdeki dönemde de müşterilerimizden aldığımız geribildirimler neticesinde özel markalı ürünlerimizi geliştirmek ve çeşitlendirmek istiyoruz.
TeknoSA Preo P1 için yerli telefon tanımını kullanabilir miyiz?
Üretimi, Çin’de telekomünikasyon teknolojileri yanında akıllı telefon üreticisi olan ZTE şirketi tarafından gerçekleştirdi. ZTE, bildiğiniz gibi Türkiye’de bizim dışımızda da önemli markaların telefonlarını üreten bir şirket. Biz de yeni markamızda onlarla çalıştık. Pwatch da akıllı saat ve aksesuarlarının üretimi ise akıllı teknolojiler adına uzman bir şirket olan TT Teknoloji firması tarafından gerçekleştirildi. Preo P1, ekran, kamera, pil gibi detaylarda güçlü bir ürün. LTE yani 4G uyumlu. TeknoSA Preo Pwatch ise sağlıklı ve hareketli bir yaşam arzu edenler için tasarlandı. Adım sayma, mesafe takibi, harcanan kaloriyi gösterme, uyku düzenini ve kalitesini takip etme özelliklerinin yanı sıra diyet programı yapabilmeye de imkân tanıyor.
TeknoSA markasıyla çıkan akıllı telefon ve saatten sonra diğer teknoloji perakendecilerinden farklı bir konumda yer alacağınızı düşünüyor musunuz?
TeknoSA’yı 15 yıldır öncü kılan, işe bilimsel yaklaşması, her alanda yenilikçi adımlar atması ve müşterilerle yarattığı güçlü bağ ve güven unsuru. Bugüne kadar yaptığımız atılımlar, müşterilerimiz tarafından desteklendi. Bizden her zaman daha fazlasını beklediler ve bekliyorlar. Araştırmalarda Türkiye’de en çok bilinen ve sevilen teknoloji perakendecisi olarak zaten farklı bir konumdayız. Bu da bize Türkiye’de herkesin teknolojiye erişimini artırmak ve teknolojiye dair tüm çözümleri sunabilmek noktasında çok önemli bir motivasyon. Elbette bu alanda da sektörde öncü ve farklı konumumuz daha da sağlamlaşacak.
teknosa ürün
 
 
 
 
 
 
 
 
 
İlerleyen dönemde farklı teknoloji ürünleriyle ilgili bir yatırımınız olacak mı?
Tüketicilere ihtiyaçları doğrultusunda fazla değer sunma yolunda atılımlarımıza devam edeceğiz. Özel markalı ürünleri sadece akıllı telefonla ve akıllı saat ile sınırlı değerlendirmiyoruz, farklı kategoriler üzerinde de çalışıyoruz.
TeknoSA markalı akıllı telefonun orta segment bir cihaz olduğu da göz önünde bulundurulduğunda operatör markalarla bir rekabet söz konusu olacak mı?
Ürünler birbirine yakın özellikte. Biz de mobil iletişim hizmetimiz TeknoSA Mobil ile müşterilere avantaj yaratıyoruz. Bununla birlikte biz perakende sektörünün dinamikleriyle birlikte hareket ediyoruz.
Telefon ve akıllı saat Teknosa mağazaları dışında farklı mağazalarda da satışa çıkacak mı?
Tüketiciler ilk etapta sadece TeknoSA mağazalarında ve teknosa.com’da Preo ürünleri ile tanışacaklar. Bununla birlikte ileride farklı kanallarda ürünlerimizin satılmasını değerlendiriyoruz. Sabancı Grubu sinerjisiyle de daha fazla noktadan TeknoSA Preo ürünlerini tüketicilerimize ulaştırabiliriz.
Dünyadaki dijital dönüşümle Türkiye’deki dinamikleri karşılaştıracak olursak; sizce Türkiye’deki teknoloji perakendeciliği dünya dinamikleriyle örtüşüyor mu?
Dijital dönüşümün dünyada olduğu gibi Türkiye’ye de büyük etkisi oldu. Şu anda dünyada 3 milyarı aşkın internet kullanıcısı var. Ortalama her 2 kişiden biri internete bağlanıyor. 2 milyardan fazla kişi de sosyal medyada. Türkiye’nin genç nüfusu ve teknolojiye olan ilginin artış göstermesi ülkemizin de bu konudaki potansiyelini artırıyor. Bununla birlikte, Türkiye’de perakendecilikte fiziksel kanallar, mağazalar çok önemli bir yere sahip. Bu doğrultuda biz çoklu kanal stratejimiz doğrultusunda yatırım yapıyor, her kanalda müşterilerimize entegre, kesintisiz hizmet ve alışveriş deneyimi sunmaya odaklanıyoruz. Aslında tüm dünyada da perakendeciliğin geleceği çoklu kanal modelinde görülüyor.
“Teknoloji perakendeciliğinin geleceğinde ‘çoklu kanal’ modeli var”
Teknolojinin etkin şekilde kullanıldığı günümüzde teknoloji perakendeciliğinin geleceğini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Ülkemizdeki teknoloji perakendeciliği sektörünün geleceğinde şu anda dünyada da yeni olan çoklu kanal modeli ön plana çıkacak. Hangi sektör olursa olsun müşterinin merkeze alınmadığı bir anlayış başarıya ulaşamaz. Giyilebilir teknolojilerin de pazarda payını artıracağını tahmin ediyoruz. Türkiye Tüketici Teknolojisi Ürünleri pazarı, 2014 yılında yüzde 17 civarında büyüyerek toplamda 36 milyar TL seviyesinde büyüklüğe ulaştı. 2015 ilk çeyreğinde ise 9,4 milyar TL’lik ciro değerini elde etti. Perakende içerisinde, teknolojinin ve teknoloji perakendeciliğinin gelecekteki payının daha da artacağını düşünüyoruz. Önümüzdeki dönemde, akıllı ürünlerle donatılmış mağazalarla müşterilerin farklı deneyimler yaşamasına da tanıklık edeceğiz. Nesnelerin internetinin hayatımızdaki varlığı daha da dikkat çekici hale gelecek.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu