Adform, küresel reklamcılık pazarı için çalkantılı bir yıl olmasına rağmen 2020’de gelirini 1,5 milyon euro artırmayı başardı. Şirketin faaliyet kârında da ciddi bir artış yaşandı; 2019’da 2,4 milyon euro olan FAVKÖK (Faiz, vergi, amortisman ve koronavirüs öncesi kâr) beş kattan fazla artarak 13,2 milyon euroya yükseldi ve 2020’de önemli ölçüde güçlendi.
Adform CEO’su Troels Philips Jensen, “2020 için sonuçlarımızdaki ilerlemeden memnunuz. Bu, Adform’un farklı sektörler ve ülkelerdeki müşterilerle kurduğu sağlam iş birliğini kanıtlar nitelikte. Koronavirüs salgını nedeniyle önemli gelir düşüşleri yaşadığımız zorlu bir 2. çeyrek geçirdik ancak 3. ve 4. çeyrekte güçlü bir şekilde geri döndük. Bu açıdan, brüt gelir artışındaki büyümeden tatmin olabiliriz” dedi ve ekledi: “2020 boyunca stratejik planımızı uygulamaya devam ettik, işi kolaylaştırdık, yeni ürün çözümleri sunduk ve şimdi gelecekteki büyüme için gerçekten güçlü bir temele sahibiz.”
Adform 2020’de 74,3 milyon euro ciroya sahipti. FAVÖK %91 artarak 16,8 milyon euro oldu ve FAVÖK marjı %12’den %23’e yükseldi. Sona eren yılın kârı, 1,9 milyon euroluk amortisman ve finansman giderlerin çıkarılmasından ardından, 2019’a göre 9,6 milyon euroluk bir artış gösterdi.
Adform CEO’su Troels Philip Jensen, “Adform’un bugün, cirosunun %70’inden fazlasını İskandinav bölgesi dışından kazanan, gururlu İskandinav köklerine sahip uluslararası bir şirket olduğunun altını çizmek istiyorum. 2020’de dijital reklam stratejilerini teknolojimize ve şeffaflık yaratma becerimize dayandıran dev küresel müşteriler kazanmaya devam ettik. Her gün akıllı teknolojilerimizle müşterilerimiz için değer yaratmaya çalışıyoruz. Ne kadar iyi olursak, müşterilerimiz de o kadar başarılı oluyor. Bu, Adform’un gelecek başarısının anahtarıdır.” dedi.
Adform büyük potansiyelini sürdürüyor
Tüm pazarlama kanallarındaki reklamların artan dijitalleşmesiyle şekillenen reklam teknolojileri endüstrisi, dünya çapında büyük bir değişim içinde. Adform, teknolojisiyle bu pazar büyümesinden yararlanmak için çok iyi bir konuma sahip. Şirket bugün Kuzey Avrupa’nın en büyük reklam teknolojisi oyuncusu ve dijital reklam kampanyalarını yürütmek için tercih edilen başlıca teknoloji ortaklarından biri. Adform, 24 ülkede 27 ofisi ile küresel bir varlık oluşturdu ve yaklaşık 650 kişiyi istihdam ediyor. Adform’un müşteri listesinde Vodafone, Tiffany’s, BMW ve dünyanın en büyük markaları bulunuyor.
Adform, 2020 sonbaharında algoritmik olarak optimize edilmiş reklamcılık için entegre bir platform çözümü ve yıllarca süren geliştirme çalışmalarının bir ürünü olan “FLOW”u piyasaya sürdü.
Troels Philip Jensen, “Platform pazarda büyük bir beğeni topladı ve önde gelen küresel reklam teknolojisi oyuncularından biri olma yolundaki çalışmalarımıza katkı sağladı.” dedi.