Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği’nin Effie Worldwide iş birliğiyle bu yıl 16’ncı kez düzenlediği Effie Türkiye ödülleri, dün akşam gerçekleşen törenle sahiplerine takdim edildi. Törende, Reklamcılar Derneği Başkanı Burcu Özdemir ve Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura sektöre dair değerlendirmelerde bulundu.
En etkili reklam ve pazarlama iletişimi kampanyalarının ödüllendirildiği Effie Türkiye Reklam Etkinliği Ödülleri, dün akşam düzenlenen törenle sahiplerini buldu. Ödüle bu yıl, 188’i sektörel, 149’u özel olmak üzere, toplam 45 kategoride başvuru kabul edilirken, en yüksek başvuru alan kategoriler; Atıştırmalıklar, Çoklu Perakende ve Pazar Yeri, Ev Temizlik ve Bakım Ürünleri oldu.
Açılış konuşmasını, Reklamcılar Derneği Başkanı Burcu Özdemir ve Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura’nın gerçekleştirdiği törende toplamda 72 ödül verildi.
Reklamcılar Derneği Başkanı Burcu Özdemir, gerçekleştirdiği açılış konuşmasında Effie Ödülleri’nin önemine vurgu yaparak, “Mesleğimizin temelinde etkili ve yaratıcı işler yapmak yatmakta. Effie, bu kültürün Türkiye’deki en büyük savunucusu ve değerlendiricisidir. Bu gece burada toplanmamızın sebebi, yaptığımız işlerin yaratıcılıkla nasıl ölçülebildiğini, geniş hedef kitlelere nasıl yayıldığını ve dünyaya sesimizi nasıl duyurabildiğimizi kanıtlayan bu değerli ödülleri kutlamaktır. Effie’nin varlığı, hepimize büyük değerler katmaktadır, bu nedenle iyi ki Effie var.” dedi.
Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura ise, “Her yıl, Reklamda Toplumsal Cinsiyet eşitliği ödülü veriyorum; ancak bu yıl çok üzgünüm. Çünkü bu kategoride hem başvuru çok azdı hem de maalesef ödüle layık iş bulunmuyor. 6 yıldır sürdürdüğümüz Effie Ödüllü ve Finalist TV Reklamlarının Eşitlik Karnesi Araştırmamıza göre, geçen yıl eşitlik adına sonuçlar iyi olmakla birlikte, gelişmenin yavaşladığını görüyoruz. Takip ettiğimiz belli başlı parametrelerin yanında, 2 yıldır ana karakter kullanımında yaş, beden ölçüsü ve engellilik durumuna da bakıyoruz. Burada ne yazık ki, özellikle 50 yaş üstü ve büyük beden konusunda ayrımcılığın arttığını gözlemledik. Bütün markaları ve ajansları bu konuda daha özenli olmaya davet ediyorum.” diye konuştu.
Effie, dünya çapında 55 ülkede, European Association of Communciation Agencies’e üye reklam ajansları dernekleri ve reklamveren dernekleri tarafından ortak olarak düzenlenen dünyanın en prestijli pazarlama ve reklam etkinliği yarışması. Effie Türkiye, Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği tarafından, 2005 yılından bu yana düzenleniyor. Yarışmanın sonuçları küresel marka ve ajanların Effie Effectiveness sıralamasına etki ediyor.