Veeam CTO’su ve Ürün Stratejisinden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Danny Allan, teknolojide ve veri koruma stratejilerinde global piyasada 2022 yılında nelerin ön planda olacağıyla ilgili öngörülerini paylaştı.
Düşük faiz oranları ve yüksek hisse senedi fiyatlarının da etkisiyle küresel boyutta birleşme ve satın almalar 2021’de zirve yaptı. 2022’de bu momentumun değişimini göreceğiz. Şirket değerlemeleri yükselmeye devam ettiği için büyük satın almalarda azalma göreceğiz. Sadece köklü, sağlam yapılanmış, likidite açısından güçlü şirketler yeni alımlar yapmak için gereken bütçeye sahip olacak. Bu durum satın alma eşiği daha yüksek, köklü şirketlere avantaj sağlarken orta ve küçük ölçekli şirketlerin büyümesini ve gelişmesini zorlaştıracak.
Finans, sağlık, hukuk ve yazılım sektörlerindeki başlangıç seviyesi işleri ‘yapay zeka ve otomasyon’ yapacak
Yapay zeka ve otomasyonun ilerlemesi yetenek eksikliği yaşanan işlerde etkili olacak. Pandemi sırasında robot garsonların hizmet sektöründe bazı işleri devralmaya başladığını gördük. 2022’de yapay zeka ve otomasyonun finans, sağlık, hukuk ve yazılım endüstrileri gibi sektörlerdeki pozisyonları da doldurma yeteneğine sahip olduğunu göreceğiz. Bu gelişmeler, çoğunlukla stajyer gibi başlangıç seviyesi pozisyonları etkileyeceği için iş gücüne yeni giren mezunların iş deneyimi kazanmalarını zorlaştıracak.
CI/CD, bir BT ekibi zorunluluğu haline gelecek şekilde istikrarlı ve standart hale getirilecek
2001’de Bill Gates yayınladığı bir bildiri ile karmaşık yazılım sistemlerinin nasıl tasarlanacağı, geliştirileceği ve teslim edileceği konusu endüstri standardı haline geldi ve o zamandan beri başka bir standart yokmuş gibi hareket ediliyor. BT ekipleri ve geliştiricileri bu zamana kadar “bilinen” teknoloji sistemlerini benimseyerek Sürekli Entegrasyon ve Sürekli Dağıtım (CI/CD) gibi yeni alanlarda standartlaşmamayı alışkanlık haline getirdiler. 2022’de, CI/CD için daha fazla istikrar ve standardizasyona doğru bir kayma göreceğiz. BT liderleri, dağıtım etkinliğini artırmak ve ikinci gün operasyon sorunlarını çözmek için bu yüksek büyüme ve yüksek değere sahip pazardan yararlanma fırsatına sahiptir.
Teknoloji sektörü iş gücü zorluklarıyla karşılaşacak
Covid-19 ekonomisi – ve ardından gelen büyük istifa hareketi – teknoloji sektöründe son iki yıla damgasını vurdu. Şirketlerde çalışan sirkülasyonu artmaya devam ettikçe, çalışanları şirkette tutmak için 2022’de teknoloji alanında maaşlar artmaya başlayacak. Bu durumun özellikle start-up ve Girişim Sermayesi (VC) dünyasındaki insanlar için daha büyük zorluklar ortaya çıkararak ilginç bir dinamiğe neden olacağını öngörüyorum. Özellikle girişimcilik alanında insanların uzun süre çok az maaşla çalıştığı ortamda, inovasyon adına ilerleme kaydedilmesi zor gözüküyor. En büyük teknoloji devleri, yüksek dolar talebini karşılayabilen ve rekabetçi bir iş gücü yaratabilenler olacak.
2021’deki bulut patlamasını desteklemek üzere Konteynerler ana akım haline gelecek
Şirketler, 2021’de çalışanların ofise döneceğini tahmin etti ancak bu doğru bir tahmin olmadı. Bunun yerine uzaktan çalışma devam etti ve şirketler verimliliği, sürdürülebilirliği sağlamak ve esneklik arayan çalışanları elde tutmak için uzun vadeli uzaktan çalışma stratejileri geliştirmeyi tercih etmek zorunda kaldı. Bu durum da bulut tabanlı çözümler gerektirdi ve bulut hizmetinin benimsenmesinde patlamaya neden oldu. Bunu karşılamak için, 2022’de konteynerler ana akım haline gelecek ve kuruluşlar için nesiller boyu buluta geçişi çok daha kolay ve daha akıcı hale getirecek.
Gizlilik odaklı yeni mevzuat, dikkatleri veri egemenliği bulutlarına kaydıracak
AB’de veri koruma ve gizliliği düzenleyen Genel Veri Koruma Yönetmeliği’ne (GDPR) ve Kaliforniyalılar için gizlilik haklarını ve tüketici korumasını geliştiren Kaliforniya Tüketici Gizliliği Yasası’na (CCPA) artan ilgiyle, diğer eyaletler ve ülkeler kapsamlı veri gizliliği yasasını yürürlüğe koyma baskısı ile karşı karşıya kalıyor. Bu eğilim 2022’de devam edecek. Verileri ülkeler veya belirli fiziksel konumlar içinde tutmak için veri egemenliği bulutlarına çok daha fazla odaklanacağımızı düşünüyorum. EMEA’da Gaia-X ile görmeye başladığımız bulut modelinden çok daha spesifik bir bulut modelinden bahsediyorum. Bazıları bunu bir engel olarak görecek, ancak bir kez uygulandığında, tüketici gizliliğini iş stratejisinin merkezine koyduğu için aslında iyi bir gelişme olacak.