Hepsiburada’nın Ramazan ayında tüketici veri davranışları açıklandı

Hepsiburada’da Ramazan aylarında 20:00’den sonra site trafiği artmaya başlıyor.

“Hepsiburada’da ilk Ramazan Kolisi araması 10 Şubat’ta başladı. Özellikle kahve makineleri ve ev tipi espresso makineleri, tüketicilerin evlerindeki konforu artırmak için tercih ediliyor. Ramazan’da site trafiğimiz 20:00’den sonra artmaya başlıyor. Sahur’da Ramazan öncesi döneme göre site trafiği 3 katına çıkıyor.”   

  • Türkiye’de e-ticaretin gelişiminde son 5 yılda büyük artış oldu.
  • 2023’ün ilk 6 ayında açıklanan verilere göre Türkiye’deki e-ticaret hacmi 800 milyar TL’yi aştı.
  • Geçen yılın ilk 6 ayında Türkiye’deki toplam ticaretin yüzde 20’si e-ticaret üzerinden gerçekleşti.
  • 2024 ve 2025 yıllarında e-ticaret hacminde bir önceki yıla göre sürekli bir büyüme yaşanması bekleniyor.

Hepsiburada olarak verilere göre oluşturduğumuz Ramazan ayında tüketici davranışlarına göre;

  • Ramazan ayı için alışverişler Ramazan kısa bir süre önce başlıyor.
  • Google’daki ilgili aramalar ise Ramazan’dan 1 ay önce başlıyor. Bu yıl platformumuzda ilk Ramazan Kolisi araması 10 Şubat’ta gerçekleşti.
  • Özellikle kahve makineleri ve ev tipi espresso makineleri, tüketicilerin evlerindeki konforu artırmak için tercih ediliyor.
  • Ramazan boyunca sosyal medyada geçirilen süre artarken, Hepsiburada’da ise Ramazan aylarında 20:00’den sonra site trafiği artmaya başlıyor. 20:00-22:00 saatleri alışverişin en çok yapıldığı zaman dilimi.
  • Sahur saatlerinde, Ramazan öncesi döneme göre sitenin trafiği üç katına çıkıyor.
  • Her ay ve özel dönemlerde kampanyalar yapıyoruz. Ramazan ayına “Gümbür Gümbür Ramazan İndirimleri” kampanyasıyla başladık. Ayrıca bugün itibarıyla “Mart ayına özel Ultra indirim” kampanyamız da başladı.
  • Ramazan ayında sunduğumuz kampanyalar arasında özellikle Teknoloji, Moda, Kişisel Bakım ve Kozmetik ve Ev ve Dekorasyon Kategorileri’nde hayata geçirdiğimiz kampanyalar öne çıkıyor.
  • Ramazan ayının başlamasıyla beraber en çok satın alınan ürünler arasında; temel tüketim ürünleri, züccaciye ürünleri ve küçük ev aletleri öne çıkıyor.
  • Bu Ramazan’da geçtiğimiz aya göre; küçük ev aletleri kategorisi %55 temel tüketim siparişleri %40, giyim siparişleri %40, gıda & içecek kategorisi %35, sağlık ve güzellik kategorisinde %25 artış yaşandı.

Çeşitli kategorilere göre sipariş oranlarında yaşanan artışla dikkat çeken ürünler ise şu şekilde:

  • Temel Tüketim: Ramazan paketleri %387; 4; Lokum %273; Hurma %220; Yumurtalar %157; Reçeller %155; Yağlar %149,2; Bulyon %100; Ballar %86; Kuruyemişler %66; Gevrekler %52,0; Glutensiz ürünler %42,6; Helva %36; Kahve %34,9 ve Kuru bakliyatlar %33,7.
  • Gıda ve İçecek Ürünlerinde artış yaşanan ürünler ise sırasıyla; Poşet çaylar %315; Şarküteri ürünleri %170 ve Meşrubatlar %85 oldu.
  • Küçük ev aletlerinde; Fritözler %44; Mutfak Robotları %43; Su Isıtıcıları %39; Blender %33 ve Ekmek Kızartma ürünlerinde %22 artış yaşandı.
  • Züccaciye ürünlerine baktığımızda ise; Sürahilerde %38 artış görülürken, Tavalarda %59; Kahvaltılık saklama kabı gibi ürünlerde %43; Düdüklü Tencerelerde %36 ve Bardaklar ve Fincanlarda %28’lik bir artış oldu.
  • Hepsipay ile sunduğumuz “Şimdi Al 3 Ay Sonra Öde” seçeneğini Ramazan kampanyasında 6 taksit özelliği ile güncelleyerek “Şimdi Al 3 Ay Sonra 6 Taksitte Öde” şeklinde sunuyoruz.
  • Ramazan ayı başta gıda olmak üzere pek çok kategoride ticaretin arttığı bir dönem. Satıcılarımızın için Ramazan ayı bereketi ile birlikte geliyor.
  • Hepsiburada olarak biz de hem kategoriler bazında indirim kampanyalarının yanı sıra tüketiciler için ödeme kolaylıkları ile satışları artırarak satıcılarımızın iş hacimlerini yükseltmek üzere katkıda bulunuyoruz. Geçtiğimiz Ramazan’da satıcılarımızın satışları Ramazan’dan önceki aya göre %125 artmıştı. Bu yıl da geçtiğimiz aya göre yine benzer oranda satışlarının artacağını ön görüyoruz.
  • Ancak satıcılarımız için verdiğimiz destekler bunlarla sınırlı değil. Hepsiburada olarak farklı dönemlerde gerçekleştirilen kampanyalar ile iş ortaklarımıza sunduğumuz pazarlama çözümleri arasında; ürünlerini milyonlarca müşteriye ulaştırabilecekleri reklam teknolojileri ve çözümleri, ürün sayfalarını optimize etmelerine yardımcı olacak araçlar, ürünlerini öne çıkaracak kampanya ve indirim fırsatları, sosyal medya ve influencer iş birlikleri gibi pek çok seçenek bulunuyor.
  • İş ortaklarımıza sunduğumuz HepsiAd servisimizde satıcılarımızın en uygun bir şekilde kendilerini tanıtabilmeleri için akıllı algoritmalar kullanıyoruz.
  • Bu çözümler sayesinde iş ortaklarımızın; marka bilinirliklerinin artmasına, ürünlerinin görünürlüğünün ve tıklanma oranlarının artırarak, satış hacimlerini ve cirolarını %150’ye varan oranlarda yükseltmelerine destek oluyoruz.
  • Bizim işimizin üçte birini kendi yaptığımız perakende satışlar, üçte ikisi ise satıcılarımız aracılığı ile ulaştırdığımız ürünlerden oluşturuyor. Burada denge her geçen gün satıcıların lehine gelişiyor. Pazar yeri modeli dünyanın en hızlı büyüyen e-ticaret modeli.
  • Bizim 100 bin’den fazla satıcımız ve satıcılarımız aracılığıyla sunduğumuz 200 milyon ürün var. Zaten dünyanın hiçbir yerinde de 200 milyon ürünü koyabileceğiniz bir depo bulamazsınız. Biz Pazar yeri modelimizle Hepsiburada’nın bir platform olmasının gücünü kullanıyoruz.

Hepsiburada Pazarlama Grup Direktörü Görkem Dereli:

  • Sadakat programımız Hepsiburada Premium’un üye bazını büyüterek müşteri sadakatini önceliklendirmeye devam edeceğiz. Hepsiburada Premium başarı ile büyümeye devam ediyor. 2022 Temmuz’da hayata geçirdiğimiz Hepsiburada Premium, şu anda 2,4 milyon üyeye ulaştı.
  • Yakın bir zaman önce Yapı Kredi Bankası ile iş birliğinde Hepsiburada Premium Kart’ı hayata geçirdik. Hepsiburada Premium Worldcard ile bankacılık sektörünün önemli oyuncularından Yapı Kredi ile müşterilerimiz açısından oldukça avantajlı bir kredi kartını kullanıma sunduk. 2024 yılında gündemimizdeki konulardan bir diğeri de bu olacak.
  • Yapı Kredi Hepsiburada Premium Kart, her iki marka için de uzun süreli bir proje olacak. 3 hafta gibi kısa bir sürede 75 bin’e yakın kişi YKB Hepsiburada Premium Kart (YKB HBPK) sahibi oldu.
  • YKB HBPK kullanıcılarına sağladığı avantajlarla da ön plana çıkıyor: Peşin fiyatına 3 ay ertele, 6 taksitle öde, 1000 TL hediye, Her alışverişten 5% Kazan, Yemeksepeti’nde %10 kazan, Ücretsiz Hepsiburada Premium üyeliği, Yılda toplam 120.000 TL’ye varan Worldpuan.
  • Kullanıcılar, Hepsiburada Premium Worldcard’ı yalnızca Hepsiburada’da değil tüm harcamalarında kullanarak 200.000’i aşkın World Üye İşyeri’nde taksit ve Worldpuan gibi World dünyasının sınırsız hizmetlerinden faydalanabiliyorlar. Yakında kartımıza yeni avantajlar ve özellikler de eklenecek.
  • Tüm bu yenilikler ve çalışmalarımızın dışında yine tüketiciyi koruyacak, satıcılarımıza destek verecek yeni çalışmalar içerisindeyiz. Bunlardan biri özellikle çocuklara yönelik ürünlerde avantajlar ve ailelere yönelik pek çok başka özelliği beraberinde sunacağımız Hepsiburada Premium Aile Kulübü.
  • Hepsiburada olarak sosyal ticaret ve influencer pazarlama kavramını bir adım ileriye taşıyarak, Link Gelir programımızla C2C iletişimini destekliyoruz ve aldıkları ürünleri tavsiye eden kullanıcılarımıza ek gelir imkanı sunuyoruz. 2024’ün en temel önceliklerinden biri bu olacak.
  • Bu program yaklaşık yüzde 80 oranında kadın kullanıcılar ve önemli bir kısmı da ev hanımları tarafından aktif olarak kullanılıyor. Böylece Aylık 20 bin TL’ye kadar ek gelir kazanma imkanı sağlıyoruz.
  • Link Gelir programımız herkese açık. Ancak mevcut kullanıcı oranlarına baktığımızda Link Gelir ayrıca Hepsiburada olarak kadınları güçlendirmek adına başlattığımız yeni bir inisiyatif olarak da dikkat çekiyor.
  • Şu anda havuzumuzda 10.500 influencer’ımız var, linker’larımızın sayısı ise 35 bin. Linker’larımızın %80’i kadın.

  • Ayrıca önümüzdeki günlerde Hepsiburada’nın marka yüzü Kıvanç Tatlıtuğ ile yeni bir kampanya gerçekleşecek.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu