Oracle, Oracle Atanmış Müşteride Bulut Veri Merkezi’ni Duyuruyor

Sektörün ilk tamamen yönetilen bulut veri merkezi, aralarında Oracle Kendi Kendini Yöneten Veritabanı’nın ve Bulut Uygulamalarının da yer aldığı Oracle’ın genele açık bulut hizmetlerinin hepsini müşterilerin veri merkezine sunuyor. Fiyatlandırma, müşterilerin diğer bulut sağlayıcılarından alacağı tek seferlik bulut veri merkezi için ödeyecekleri tutarın çok küçük bir kısmı olan ayda sadece 500 bin ABD Doları’ndan başlıyor. Müşteriler arasında Japon Nomura Araştırma Enstitüsü (NRI) ve Umman Bilgi Teknolojisi ve İletişim Grubu da yer alıyor.

Müşterilerden gelen yoğun talep doğrultusunda Oracle, aralarında Oracle Kendi Kendini Yöneten Veritabanı’nın ve Oracle Bulut uygulamalarının da bulunduğu ikinci nesil bulut hizmetlerinin tümünü ayda sadece 500 bin ABD Doları’ndan başlayan fiyatlarla müşteri veri merkezlerinde kullanıma sokan, sektörün ilk tamamı yönetilen bulut veri merkezi olan Oracle Atanmış Müşteride Bulut Veri Merkezi’ni kullanıma sunduğunu duyurdu. Buradan başlayın.

Bu ürün ile işletmeler, Oracle’ın genele açık bulut veri merkezlerinin sunduğu modern bulut hizmetlerinin, API’lerin, sektörde lider olan hizmet seviyesi anlaşmalarının, üstün fiyat-performans dengesinin ve en yüksek güvenlik seviyelerinin aynılarına kendi veri merkezlerinde de sahip olabilecekler.  Bu da özellikle zorlu gecikme ve veri barındırma şartlarını karşılaması, operasyonel maliyetlerini düşürmesi ve eski uygulamalarını modernleştirmesi gereken, yoğun miktarda regülasyonlara tabi olan ve güvenlik odaklı işletmeler için idealdir.

Geçtiğimiz yıllarda şirketler, bulut bilişimin kullandıkça öde ekonomisi, ölçeklenebilirliği ve çevikliğinden faydalandıkça işletmelerin genele açık bulutları benimsemesi ana akım halini almıştır.  Ancak birçok işletme, öngörülebilir gelecekte iş yüklerinin bir kısmını kendi tesislerindeki veritabanlarında çalıştırmaya devam etmeyi umuyor. Bu da aynı hizmetlerin, aynı fonksiyonların ve uygulamalar arasında kolay geçişin hem genele açık bulut ortamlarında hem de tesis bünyesindeki ortamlarda aynı şekilde sunulduğu hibrit bir mimari yapıya müşterilerin yoğun şekilde talepte bulunmasına neden oluyor. Ama bugüne dek hiçbir çözüm bulut ortamları ile tesis bünyesindeki ortamlar arasındaki boşluğu kapatamamıştı.  Tesis bünyesinde kullanılmakta olan ve diğer bulut sağlayıcılarının sunduğu ürünler, hizmetlerin sadece çok küçük bir kısmının genele açık bulut veri merkezlerinde de kullanılabilmesine imkan sağlıyordu.  Bugün yapılan duyuruyla birlikte ise Oracle, sunduğu bulut hizmetlerinin tamamının tesis bünyesinde de kullanılabileceğini ilan etti ve böylece işletmeler, Müşteride Atanmış Bulut Veri Merkezi sayesinde Oracle’ın bulut hizmetlerini ihtiyaç duydukları her yerde kullanabilecekler – ister bulutta ister kendi tesislerinde.

“Kurumsal müşteriler bizlere, en önemli iş yüklerini çalıştırmak için Oracle’ın bulut hizmetlerinin tamamına erişebilmek de dahil olmak üzere genel bulut hizmetlerinin tamamını kendi tesisleri bünyesinde deneyimlemek istediklerini söylüyorlardı,” diyor Oracle Bulut Altyapısı’nın tasarımından sorumlu Başkan Yardımcısı Clay Magouyrk. “Oracle Atanmış Müşteride Bulut Veri Merkezi ile işletmeler, aralarında Kendi Kendini Yöneten Veritabanı’nın da bulunduğu ikinci nesil bulut hizmetlerimizin tümüne kendi veri merkezlerinde de sahip olabilecekler. Belli başlı rakiplerimiz ise müşterilerine kendi tesislerinde çalıştırabilecekleri benzer bir özel bulut veri merkezi sunamıyor.”

Oracle Atanmış Müşteride Bulut Veri Merkezi, yönetim özelliklerinin tamamını içerdiği gibi yeni özellikler ve fonksiyonlara da Oracle’ın genele açık bulutunda kullanıma sunuldukları anda erişebiliyor. Müşteri veri merkezlerine özgü olarak kalmaya devam eden tüm API işlemleri de dahil olmak üzere müşteri verilerini güçlü bir şekilde izole ederken en yüksek güvenlik düzeyini sunuyor.  Ayrıca Oracle Atanmış Müşteride Bulut Veri Merkezi Oracle Bulut Uygulamaları ve Oracle Fusion Bulut Uygulamaları (BulutERP, BulutHCM, BulutSCM ve BulutCX) ile sorunsuz bir şekilde çalışabiliyor olması sayesinde de bu ürün, tesis bünyesinde tamamen entegre bir bulut deneyimi sunabiliyor.  Müşteriler de Oracle’ın genele açık bulut veri merkezlerinde sunulan ve eskisi gibi öngörülebilir düşük fiyatları kullanarak sadece kullandıkları hizmetler için ödeme yapıyor.

“Oracle Atanmış Müşteride Bulut Veri Merkezi ile Oracle, genele açık bulut deneyiminin bir parçasını, fiyatlandırmada veya özelliklerde herhangi bir değişiklik olmaksızın müşterilerin veri merkezlerinde de sunuyor” diyor IDC’de Araştırma Müdürü olan Deepak Mohan. “Bu da geçmişte hizmetlerinin sadece çok sınırlı bir bölümünü müşterilerinin tesislerinde sunan genele açık bulut sağlayıcıları için yeni bir yön anlamına geliyor. Oracle Atanmış Müşteride Bulut Veri Merkezi, 50’den fazla hizmetin dahil olduğu Oracle Bulut Altyapısı’nın ve Oracle Fusion Bulut Uygulamalarının tüm fonksiyonlarını müşteri tesislerinde sunabiliyor. Bu da genele açık bulut hizmetindeki fonksiyonları uygulamaların tesis bünyesinde olmasıyla elde edilen uyum, gecikme ve ortak konumlandırma avantajlarıyla bir araya getiriyor ve kurumlardaki büyük ölçekli dijital dönüşüm çalışmaları için önemli bir fark yaratıyor.”

Küresel Kuruluşlar Oracle Atanmış Müşteride Bulut Veri Merkezi’ni Benimsiyor

Nomura Araştırma Enstitüsü (NRI), Ltd., Japonya’nın en büyük danışmanlık firması ve BT çözümleri sağlayıcısıdır. “Oracle Atanmış Müşteride Bulut Veri Merkezi ile Oracle Exadata’yı bir bulut hizmeti olarak kullanabiliyoruz ve sorunsuz genişleme gibi olağanüstü bir çeviklik elde ederken tesis bünyesindeki uygulamalar ile aynı düzeyde yüksek oranda kullanılabilirlik seviyesini de koruyoruz,” diyor NRI’da Kıdemli Kurumsal Yönetim Müdürü olan Tomoshiro Takemoto.  “Kendi veri merkezimizde yerleşik olması sayesinde sadece finans sektöründe uygulanmakta olan Japon güvenlik standartlarına dayalı olarak SOC2 raporlarını hazırlamakla kalmıyor aynı zamanda Oracle’ın sunduğu daha geniş çaplı bulut hizmetleri ve araçlarına da erişebiliyor ve müşterilerimiz için iş değerimizi daha da arttırabiliyoruz. Oracle Atanmış Müşteride Bulut Veri Merkezi ile tesis bünyemizdeki maaliyetleri ciddi ölçüde düşürerek dijital dönüşümümüze daha fazla yatırım yapabiliyoruz.”

Umman Bilgi Teknolojisi ve İletişim Grubu, Umman Hükümeti’nin Devlet Genel Rezerv Fonu’na (SGRF) ait olan bir kurumdur.  “Umman Bilgi Teknolojisi ve İletişim Grubu (OICTG), Sultanlığın BT sektörünü ileriye taşımaya ve şekillendirmeye kendisini adamış bir kurumdur. Yatırımlarımız, odaklanan girişimlerimiz ve özel ortaklıklarımız ile Bilgi ve İletişim Teknolojisinin tüm potansiyelini ortaya çıkarmayı amaçlıyoruz. Böylece Ummanlı yeteneklerin tüm becerilerinden faydalanarak Umman’ın ekonomik gelişiminin Majesteleri Sultan Haitham bin Tarık’ın 2040 Umman Vizyonu’nda ana hatları belirtilen şekilde çeşitlendirilmesini de aktif bir şekilde desteklemiş olacağız,” diyor Umman ICT Grubu Yönetim Kurulu Başkanı HH Sayyid Kamil Fahad Al-Said.  “Ayrıca ve Sultanlığın dijital dönüşüm ihtiyaçlarını karşılayabilmek amacıyla merkezi nitelikteki ve yenilikçi bir şekilde yapılandırılmış olan dijital çalışma çerçevemiz de buluta hazır BT hizmetlerinin mülkiyetini ve yönetimini destekleyecek. OITCG’nin sürdürülebilir ve ekonomik açıdan hassas olan bütçesi ve ulaşılabilir ve gerçekçi sürelerle belirlenmiş hedefleri, Umman Yatırım Dairesi’nin destekleriyle maksimum operasyonel performansı, esnek ölçeklenebilirliği ve güvenli veri yedekliliğini garanti altına alacak.”

“Oracle Atanmış Müşteride Bulut Veri Merkezi, Oracle ERP ve CRM uygulamalarının taşınmasından Oracle Veritabanı kullanılarak özel uygulamaların geliştirilmesinin yanı sıra Dijital Yenilik Hizmetleri’nin (Blok Zinciri, Yapay Zeka ve Büyük Veri) ve Yüksek Performanslı Bilişim’in (HPC) uygulanmasına dek birçok farklı alandan faydalanma imkanı da sunacak ve tüm bunları da ülkenin veri bağımsızlığına yönelik yönetmeliklerine uygun bir şekilde gerçekleştireceğiz,” diyor Umman ICT Grubu CEO’su Said Al-Mandhar.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu