Reklamverenler, günümüzün değişen tüketici davranışlarına ve karar veren tüketicilerine ulaşmak için birçok mecra üzerinden farklı kampanyalar yönetiyor. Mecraların çeşitlendikçe, reklam kampanyalarını yönetmek için kullanılan platformların sayısı da artıyor. Adform FLOW ise reklam verenlerin dijital, internete bağlı televizyonlar ve dijital açık hava reklamlarını tek bir platform üzerinden yönetmelerini mümkün kılıyor.
Adform FLOW, sunduğu kabiliyetlerle daha önce yalnızca dijital reklamlar için mümkün olan veri odaklı yaklaşımların tüm mecralarda uygulanabilmesini sağlıyor.
Bağlantılı TV’lerin sayısı COVID-19 salgınıyla arttı
Uzmanlar, etkin kitle hedeflemenin verimliliği nedeniyle medya satın almalarının (OTT) ve bağlantılı TV reklamcılığına yapılacak yatırımların önümüzdeki dönemde artacağını öngörüyor.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından paylaşılan verilere göre, günümüzde Türkiye’de 6 milyon hanede 7 milyon bağlantılı televizyon1 kullanılıyor. Erişim ürünü olarak kullanılabilen bu cihazlar, 20 milyonu aşkın tüketiciye veri ışığında hedeflenen kampanyalarla ulaşılmasını mümkün kılıyor.
Adform FLOW, bağlantılı televizyonlar aracılığıyla reklamverenlerin tüketicilerin ilgi alanları, demografik bilgileri, içerik tercihleri, coğrafi konumları gibi birinci ve üçüncü taraf kitle verileri ışığında medya satın alması gerçekleştirmelerini mümkün kılıyor.
Reklam verenler ayrıca Adform FLOW aracılığıyla istedikleri takdirde içerik ve içeriğe dayalı medya hedeflemeler gerçekleştirebiliyor, katlanarak çoğalan milyonlarca bağlantılı televizyona erişebiliyor. Adform FLOW’un sunduğu reklamverenin ne zaman, nerede ve ne sıklıkla görüneceğine karar verme kabiliyeti sayesinde gerçek zamanlı olarak dakikalık, saatlik, günlük veya haftalık planlamalar yapılmasını destekliyor.
Reklamverenler, Adform FLOW ile TV8, TV8,5, TV8 Int, Show TV, Habertürk, Bloomberg, Kanal D, CNN Türk, TEVE2, ATV, A Haber, A Spor ve Minika kanallarına reklam verebiliyor.
Açık hava reklamları çağa ayak uyduruyor
Adform Türkiye ve MEA Platform Çözümleri Yöneticisi Lütfü Koçoğlu, yeni Adform FLOW’un kabiliyetlerini şu şekilde özetledi: “Adform FLOW hem dijital hem TV hem de dijital açık hava satın alımını tek bir arayüz üzerinden gerçekleştiriyor. Türkiye’de bunu sağlayan ilk ve tek platform olan FLOW, reklam verenlere tek bir arayüz üzerinden tüm reklam kanallarını yönetme avantajı sağlıyor.”
İnternet bağlantısı sayesinde dijital açık hava (DOOH) ekranlarının medya satın alma operasyonu dijital sinyal işleme aracılığıyla programatik olarak gerçekleştirilebiliyor. Bu sayede medya satın alımı, reklam yayınlandığı an ekranın çevresindeki kullanıcının sayısına göre gerçekleşiyor ve kitle analizi, hava durumu, yol durumu, zaman, döviz değeri, hava kalitesi gibi birçok çevrimiçi metriğe göre tetiklenebiliyor, raporlanabiliyor ve optimize edilebiliyor.
Dijital açık hava ekranlarının statik reklam panolarından başlıca farkı dijital altyapıyla çalışmaları olarak gösteriliyor. Bu ekranlar, internet reklamcılığının popüler dosya formatları JPEG, PNG, MP4 formatında dosyalar oynatabildiği gibi, ekrana bağlı bilgisayarlar tarafından uzaktan yönetilebiliyor.
Geleneksel satın almaya alternatif olmak yerine, mevcut mecraların kapsamının genişlemesi ve dijitalleşmesi sonucu hayatlarımıza giren dijital açık hava ekranları ve bağlantılı TV gibi medya kaynakları, artık programatik ekosistem üzerinden erişilebilir duruma geldi. Bu gelişme, söz konusu mecraların internet reklamcılığına yakınmasının önünü açtı. Tıpkı bir web sitesi reklamı gibi, artık açık hava reklamları da ölçümlenebilir, hedeflenebilir ve optimize edilebilir durumda.