İleri analitikte dünya lideri olan SAS, veri odaklı müşteri deneyimi tasarımında projeler üreten Partner Republic’in desteğiyle Türkiye’nin lider yatırım gruplarından Esas Gayrimenkul ile alışveriş merkezlerinin dijital dönüşümüne öncülük edecek. SAS Viya platformu üzerinden gerçekleştirilecek projeyle AVM’ler, kullanıcı verileri doğrultusunda misafirlerin ihtiyaçlarına ve beklentilerine uygun şekilde kişiselleştirilmiş tüm kanalların sürece dahil olmasını sağlayan hibrit bir alışveriş platformu ile fiziki ya da online alışveriş yapmalarına olanak tanıyacak. Aynı zamanda platformdaki markalara da tedarik zinciri çözümleri sunan entegre bir ortam haline gelecek. Hem lojistik ve perakende planlaması hem de pazarlama uçtan uca bütünleşmiş olacak.
AVM sektöründe müşteri deneyimine veriler yön verecek
Türkiye’ye son dönemde yaptığı yatırımları arttıran, yapay zekâ ve analitik alanında değer yaratan SAS ve veriyle iş bilgisini harmanlayarak değer üreten çözüm ortağı Partner Republic, Türkiye’nin lider yatırım gruplarından olan Esas Gayrimenkul ile iş ortaklığını duyurdu. İmzalanan stratejik anlaşma çerçevesinde SAS’ın sunduğu analitik çözümleri ve Partner Republic’in iş sonucu ve değeri üretme deneyimiyle oluşturulacak platform üzerinden Esas Gayrimenkul veriyle üretilecek değerle birlikte AVM içerisindeki markalara önemli katkılar sağlanacak. SAS Viya platformu üzerinden gerçekleştirilecek proje kapsamında tüm süreçler yapay zeka desteğiyle en yüksek performansla yürütülecek.
Doğru strateji ve zamanı yakalayan proje
Dijitalleşmeyle sürekli değişen müşteri alışkanlıkları pandemi sürecinde de ivme kazanmaya devam etti. Esas Gayrimenkul’ün hayata geçirdiği projeyle birlikte müşteri deneyiminde lojistik, pazarlama, talep tahmin ve planlaması uçtan uca entegre olacak. Projeyle Esas Gayrimenkul öncelikle ziyaretçi veri stratejisini yeniden konumlandıracak. Ziyaretçilerinin kim olduğunu, ihtiyaçlarının neler olduğunu, nereden ve nelerden etkilendiğini tespit ederek kişiselleştirilmiş teklifler oluşturmak için ileri analitik ve yapay zekadan yararlanacak. Şirket bu yaklaşımla alışveriş merkezlerindeki iş ortaklarıyla beraber ortak fayda oluşturularak perakende markaları için yüksek katma değerli bir iş birliği oluşturmayı hedefliyor.
Projeyle birlikte mobil uygulamalar, web siteleri gibi online kanallardan edinilen veriler ışığında tüketicilerin ihtiyaçlarına göre şekillenen, SAS’ın Customer Intelligence 360 teknolojisi ile de uçtan uca entegre bir alışveriş deneyimi oluşturulacak. Öte yandan, teknoloji ve yapay zekâyla tasarlanmış, kolay kullanımlı, otomasyona dayalı, bütünsel bir perspektif sunan, lojistik ve perakende planlaması gibi operasyonel yükleri azaltıp analitik yetkinlikleri artıran bir platformda çalışma deneyimine sahip olunacak.
AVM’ler için yeni fırsatlar sunuyor
Esas Gayrimenkul’un liderlik yaptığı bu projeyle diğer tüm AVM’ler de yeni bir teknoloji yatırımı yapmadan SAS ve Partner Republic ile geliştirilen platformu kullanabilecek. Böylece, sektörün ihtiyaçlarına uygun geliştirilmiş olan bu platform, AVM içerisindeki işletme sahiplerine, veri odaklı karar alma imkanı sunacak. Esas Gayrimenkul, yapmış olduğu bu teknolojik yatırımı, tüm AVM’lerin de kullanımına açarak, müşteri deneyimini iyileştirmenin de ötesinde, sektörün geliştirmesine de olanak sağlayacak.
SAS Türkiye Güneydoğu Avrupa Bölgesi Genel Müdürü Tayfun Topkoç konuya ilişkin yaptığı açıklamada “Esas Gayrimenkul bünyesinde bulundurduğu alışveriş merkezlerinde müşteri ve markaları bir araya getiren ve müşterilerin ihtiyaçlarına uygun çözümler sunan bir platform oluşturma hedefiyle yola çıktı. Bu hedefle SAS’ın dünya çapında kanıtlanmış perakende analitiği ile dijital pazarlama çözümlerini ve Partner Republic’in müşteri deneyimi konusundaki uzmanlığını tercih etti. Değişen perakende trendleri, Esas Gayrimenkul’ün dijital deneyim ve alışveriş merkezi deneyimini bir araya getiren bir platform oluşturması sürecini hızlandırdı. Esas Gayrimenkul ile hayata geçirdiğimiz projeyi örnek göstererek bölgede de benzer projeleri hayata geçirmeyi planlıyoruz.” şeklinde konuştu.
Esas Gayrimenkul Chief Asset Management Officer’ı (CAMO) Nevzat Yavan ise iş ortaklığına dair şunları ifade etti:
“Yalnızca fiziki bir varlık yönetimi sağlamanın ötesinde, perakende alanında iş ortaklarımıza da katkı sunan bir ‘platform’ sağlama vizyonuyla çalışmalarımıza yön veriyoruz. Bu sebeple Esas Gayrimenkul olarak yeni dönemde bu odağımızı gerçekleştirmek amacıyla SAS analitik yetkinliklerini kullanarak, Partner Republic ekibinin deneyim tasarımı gücüyle büyük bir iş birliği için adım attık. Bu anlamda yeni iş birliğimizle birlikte; alışveriş merkezlerimizi çok kanallı platformlara dönüştürerek ziyaretçilerimizin ihtiyaçlarını daha iyi anladığımız ve elde ettiğimiz verilerle de müşteri deneyimiyle şekillenen fiziki ya da online alışveriş yapabilecekleri entegre bir ortam haline getireceğiz. SAS işbirliğimiz ile aynı zamanda alışveriş merkezi sektöründe öncü bir adım atmış oluyoruz. Sektörde edindiğimiz tecrübelerimize bir yenisini daha ekleyerek SAS iş birliğimizle sektöre katma değer sağlıyoruz.” dedi.
Partner Republic Genel Müdürü Demet Yarkın ise iş ortaklığına dair, “Esas Gayrimenkul’ün AVM dönüşümü sürecini SAS’ın analitik ve yapay zeka yetkinliklerini kullanarak veri odaklı bir yapıyla yöneteceğiz. Bu dönüşüm projesiyle AVM’leri ziyaret eden müşterilerin fiziksel ve dijital deneyimini hizalamayı, ihtiyaçlarına yönelik yeni hizmetler tasarlamayı ve AVM içerisindeki markalara iç görü üretmeyi hedeflemekteyiz. Türkiye’deki AVM’lerle başlayacağımız bu sürecin çok kısa sürede yurtdışındaki AVM’lere örnek bir başarı sağlayacağını öngörüyoruz.” dedi.