Online alışverişin en etkili olduğu dönemlerden olan Sevgililer Günü yaklaşıyor ve çok sayıda marka satışlarını artırmanın yeni yollarını arıyor. Çok kanallı pazarlamanın lider teknoloji şirketi Related Digital, geçmiş yıllara ilişkin kampanya analizlerini paylaşarak sunduğu eğlenceli ve etkili gamification çözümleriyle hazırlanabilecek yeni kurgularla Sevgililer Günü kampanyalarında başarı vadediyor.
Sevgililer Günü yaklaşıyor ve online alışveriş dünyasında yaratıcı kampanyalarla dikkat çekmek istiyorsanız, Related Digital’ın gamification kurguları tam da aradığınız çözüm olabilir. Perakende sektöründeki firmaların etkili ve eğlenceli kampanyalar hazırlayabilmesi için yenilikçi teknoloji ve çözümler geliştiren Related Digital, yılbaşı kampanyalarında sunduğu başarılı taktikleri, Sevgililer Günü için de iş ortaklarına sunuyor.
Sevgililer Günü’nde Alışverişler %10’a Kadar Artıyor
Ocak ayının son iki haftasında başlayan ve Şubat ortasına kadar devam eden Sevgililer Günü özelindeki kampanyalar, bu özel dönemin satış performansını normal günlere göre %10’a kadar artırabiliyor. Ayrıca, yapılan alışveriş analizlerine göre kadınlar Sevgililer Günü alışverişlerine erken başlarken erkekler ise son ana bırakıyor. Related Digital müşterilerine kampanyalarında bu gibi eğilimleri göz önünde bulundurmasını, önce kadınlara yönelik kampanya ve avantajlar, ardından da erkeklere yönelik hızlı gönderim, aynı gün kargo gibi özel çözümler sunmalarını öneriyor.
Hediye alışverişinde zorlanan müşterilerine rehberlik etmek için geniş kapsamlı hediye rehberleri hazırlanmasını da hatırlatan Related Digital CPO’su Şamil Can ayrıca şunları söylüyor: “Sevgililer Günü kampanyalarında müşterilerin tarzına göre özelleştirilmiş kurgular her zaman avantaj sağlıyor. Bu noktada, hediye alışverişinde zorlananlar önerilere çok açıklar. Kapsamlı hediye alışverişi rehberleri hem müşteriler tarafından beğeniyle karşılanıyor hem de satışları artırıyor. Mesela moodboard tasarımlarına yer verilebilir, genel geçer kadın-erkek için hediye rehberi hazırlamaktansa farklı kişilikler için daha çok sayıda rehber sunulabilir. Örneğin, outdoor sporları seven kadınlar ya da video oyunu seven erkekler gibi.”
Gamification Kurguları Satışları Artırmaya Devam Ediyor
Pazarlama dünyasında gamification yöntemiyle gerçekleştirilen kampanyalar, özellikle Sevgililer Günü gibi özel günlerde markaların müşterileriyle etkileşimini artırmalarına yardımcı oluyor. Related Digital, özel olarak tasarlanmış gamification kurguları ile perakende firmalarına bir dizi avantaj sunuyor. Related Digital CPO’su Şamil Can, “Sevgililer Günü, online alışveriş dünyasında önemli bir fırsat sunuyor. Müşterilerimiz, gamification kurgularımızla özel günleri daha eğlenceli hale getirerek, marka sadakati oluşturmanın ve satışları artırmanın keyfini yaşıyorlar.” dedi.
Black Friday, 11.11 ve Cyber Monday gibi özel günleri de içinde barındıran 2023 Kasım ayında 10 büyük perakende markasının 245 milyon lirayı aşan gelir elde ettiği gamification taktiklerinden bazıları ise şunlar:
Hediye Yakalama: Ekranda yağan hediyeleri toplamak, indirim ve promosyonlara doğru bir yolculuk başlatıyor.
Favorini Seç: Dating uygulamalarından ilham alan bu kurguda, müşteriler teklifleri kaydırarak kendi fırsatlarını seçiyor.
Çarkıfelek: Markalar için daha doğrudan bir yaklaşım sunan bu kurgu, promosyonları daha eğlenceli hale getiriyor.
Kar Yağışı: Alışveriş ekranına yağan kar taneleriyle müşterileriniz romantik bir atmosfer yaşıyor.