3. Sosyal profillerinizi oluşturun
Söz gelimi LinkedIn, BranchOut ve Google+ gibi farklı sosyal ağları kullanın ve kendi online profilinizi oluşturun. “Şu anda kariyerler online olarak gelişiyor. Bu büyük bir değişim. Ben Internet’e global bir yetenek havuzu olarak bakıyorum. Dolayısıyla eğer bir websiteniz veya bu sosyal ağlar üzerinde profilleriniz bulunmuyorsa o zaman siz bu global yetenek havuzunun bir parçası değilsiniz. Kendilerinden bir şeyler öğrenebileceğiniz ve sizi yeni fırsatlarla irtibatlandırabilecek insanlarla network oluşturun,” diyor Schawbel.
Schawbel’in araştırmasına göre kendi sitenize sahip olmak elzem ve Wordpress gibi ücretsiz teknolojilerin gelişmesi, nispeten daha kolay hazırlanması dolayısıyla bunu yapmamak için hiçbir neden yok.
4. İçerik oluşturun ve oraya koyun
İçerik oluşturmanın birden çok yolu mevcut. Bir açık kaynak projesine katkıda bulunabilir, bir webcast oluşturabilir, tanıtım dokümanı yazabilir, tercih ettiğiniz sosyal ağda bir grup kurabilir ve ilgili başlıklarda tartışmalara liderlik edebilirsiniz.
“Bloglarla, ilgili içerik toplulukları içinde online gönderilerle yorum yaparak, twitter sohbetlerine katılarak, LinkedIn grup ve forumlarında diğerleriyle bir araya gelerek sosyal medya üzerinden hızlı bir biçimde markanızı inşa edip güçlendirebilirsiniz,” diyor Van Vreede.
Başka birinin bunu sizin yerine yapmasını beklemeyin. “Oraya gidip fırsatlara bakmak zorundasınız; onlar gelip sizi bulmayacak,” şeklinde konuşuyor Rucker. Bununla birlikte uzanılması gereken bazı orijinal yerler öneriyor. Belki siz bir geliştiricisiniz ve bir teknoloji hakkında tanıtım yazısı yazmakla ilgileniyorsunuz. O teknolojiyle ilgili kar gözetmeyen bir çalışmayı belirleyin ve hizmetlerinizi önerin. Bu çalışma size yeni teknoloji hakkında bilgi toplamanıza, bir tanıtım yazısı yazmanıza ve özgeçmişinize değerli bir deneyimi eklemenize imkan tanıyacaktır.
Bir diğer seçenek CMS inşasında (bültenlerin entegrasyonuna imkan tanıyan özel bir modül) yaygın bir problemi nasıl çözdüğünüzü açıklayan bir yazı yazmaktır. Böylece firmanıza üçüncü parti bir bülten hizmetine olan üyeliğinden sağladığınız tasarrufu, bununla birlikte kazanılan ekstra zaman ve enerjiyi ortaya koyabilirsiniz. Çünkü bu sayede insanlar günlük iş akışlarını tamamlamak için farklı sistemlere giriş çıkış yapmak zorunda kalmazlar. Bunu nasıl yaparsanız yapın, ilgi çekici bir içerik oluşturun ve bunu oraya yerleştirerek konuşulmasını sağlayın.
5. İçerik ve markanızı güncel tutun
Uzmanlar, sizin nerede olduğunuzu görmek için Google’da arama yapmanın sizin ne kadar başarılı olduğunuzu görmenin iyi bir yolu olduğunda hemfikir. Eğer planınızı çalıştırıyorsanız bir miktar ilgi çektiğinizi görmeye başlamış olmalısınız ancak bu yolculuğun henüz başlangıcı. “Siz bir kez o profile sahip olduktan sonra onu yönetmek zorundasınız. Bu yalnızca bir haftalığına değil, tüm yaşamınız boyunca olması gereken bir şey,” diyor Schawbel.
Sonuç olarak şöhretinize bel bağlamayın. En iyiler bunu kesinlikle yapmaz. Onlar her zaman kendilerini eğitir ve profesyonel ufuklarını genişletirler ki siz de öyle yapmalısınız. Bunu ara sıra yaptığınız bir şey değil rutininiz haline getirin. İçerik ve profillerinizin bayatlamasına müsaade etmeyin.
6. İnsanlara neden sizin hizmetlerinize gereksinim duyduklarını anlamalarına yardım edin
“CIO’ların kendi yapabileceklerini markalayabilmeye gereksinimleri var ki firmalar onları farklı bir yoldan görmeye başlasınlar,” diyor Rucker. CIO veya kıdemli bir teknoloji çalışanı olarak, etrafınızdaki diğer kişilerle düzenli olarak iletişim kurup yaptığınız şeyin onların işini daha iyi yapmalarına nasıl yardımcı olabileceğini aktarın.
“Dinlemeyi öğrenmeli ve insanlardan onların istedikleri şeyleri çıkartmalı veya firmaların ne istediğini bulmak için araştırma yapmalısınız. Ardından sizin iyi yaptığınız şeyle onların istedikleri arasında bir bağ kurun. Böylelikle geçmişte elde ettiğiniz başarıları onların başarmaya çalıştığı bir hedefle doğrudan ilişkilendirebilirsiniz,” diye sürdürüyor konuşmasını Rucker.