7. Kendi başınıza marka olamazsınız
Etrafınızı en iyi insanlar çevrelemeli. Patron olduğunuzda, sizin için çalışan herkes departmanınızın ve sizin yeteneklerinizin bir temsilcisidir. Gezegendeki anlaşılır CIO olabilirsiniz ama astlarınız yeterince zeki mi?
Rucker bunun önemli bir parçasının kendi markanızı yaşamak olduğunu söylüyor. Eğer istikrarlı bir biçimde ekibinize aslında sizin anlattığınız kişi olduğunuzu ortaya koyabilirseniz, ardından onlar da buna uygun hareket edeceklerdir. “Markanızı ve yaptıklarınızı seven insanları bulun. Bir topluluk oluşturun veya dışarıdan katkı sağlayın ve çevrenizi bu tür insanlarla kuşatın,” diyor Rucker.
8. Tüm etkileşimlerin onlara kendi marka beyanınızı yaşadığınız hissini verdiğinden emin olun
Kişisel markanız bir kez uygulamaya girdiğinde, artık gerçek iş başlıyor. Uzmanlara göre her bir etkileşim etkilenen bireylere yaptığınız şeyin sizin yapacağınızı söylediğiniz şey olduğu ve marka beyanınıza sadık olduğunuz hissini bırakması gerekiyor. Rucker’a göre herkesin nefret ettiği şey, birisinin kendisini büyük veride uzman olduğunu ilan etmesi ancak daha sonra aslında öyle olmadığının ortaya çıkmasıdır.
9. Kişisel markanızla kişisel yaşamınızı ayrı tutun
“Bir kez söz sahibi oldunuz mu, sesinizin güçlü olduğunu fark edeceksiniz,” diyor Rucker. Bu gayet net gibi görünebilir ama kişiler sıklıkla sosyal medya üzerinden hatalı davranabiliyorlar ve kıdemli IT yöneticileri de istisna değil.
Daha sonra cezalandırılabileceğiniz ifadeler kullanmadığınızdan emin olun. Söz gelimi, bir rakip hakkında kötü konuşmak dönüp dolaşıp sizi avlayabilir. Bir yıl sonra o firmada iş arıyor olabilirsiniz. Rucker oraya her ne koyarsanız koyun bu potansiyel olarak tanındığınız şey üzere olsun tavsiyesinde bulunuyor. Dolayısıyla bir sonraki sefer Facebook hesabınıza plaj fotoğrafları gönderirken bunu aklınızda bulundurun.
Kazan-Kazan durumu
Gerçekten önemli olan şey markanızın ne olduğunu keşfetmektir. “Burası en kritik adım. Diğer her şey zaten mevcut; dünya çevresindeki tüm iş panoları, tüm insanlar teknolojiyle birbirine bağlantılı. Var olmayan tek şey kendinizi nasıl konumlandırmak istediğinizi pekiştirme gereksiniminiz,” şeklinde konuşuyor Schawbel. İşte bu onun kişisel marka beyanınızla ilişkilendirdiği şey.
Schawbel’e göre markalaşmış çalışanlarla işverenler arasında şöyle yeni bir kontrat olmalı: Çalışanlar istedikleri yerde ve istedikleri zaman çalışabilmeli, biraz özgür olmalı. Onlar kişisel bir marka inşa edebilmeli ve sosyal ağları firmayı desteklemenin yanında kendi avantajları için de kullanabilmeli. Buna karşın o çalışanların işlerinden mesul olması, işlerinde yukarıdakileri ve daha ötesini sağladıklarından emin olmaları gerekiyor. Bunun işe yaraması için iki tarafın da kazanması şart.