Bu üç CIO, bulut bilişimin neden olduğu operasyonel ve personel değişikliklerinde nasıl bir yol izlediklerini anlatıyor.
Guy Hadari, Global CIO, Teva Pharmaceuticals
Süreç anlayışını yerleştirin
Bazı kritik süreçlerimizi ve hizmetlerimizi buluta yerleştiriyoruz. Ve bu ciddi oranda artmaya devam ediyor. Altyapı tarafında da, geleneksel bilgi işlem hizmetlerini buluta taşıyoruz ve bu da ihtiyacımız olan becerileri etkiliyor.
Geleneksel altyapı uzmanları, sunucular kuran ve konuşlandıran en becerikli kimselerdi. Buluta o altyapıyı yerleştirdiğinizde, başka anında biri her şeyi yapabiliyor. Onların çalışma alanının kralı olmak bunu yapan insanlar için zordur. Çünkü bir iş ihtiyacını karşılamak, bunu destekleyecek açık bir teknik şartname oluşturmak, sağlayıcıya teslim etmek ve çalıştığını doğrulamak zorundalar. Bu çok farklı bir beceri grubu ve herkes bu değişikliği yapabilme yeteneğine sahip değil.
Ayrıca İK, tedarik ve satış sistemlerimiz için SaaS modeline geçiyoruz. Tarihsel olarak kurum içi yapılandırdığımız büyük aplikasyonlar aldık ve bunu geliştirmek, yapılandırmak, çalıştırmak ve bakımını sağlamak için özel yetenekli insanlara ihtiyacımız oldu. Bulutta, geliştiricilere ya da veritabanı yöneticilerine ihtiyaç duymadık. İş süreçlerimizi sürdürebilecek ve onları SaaS sağlayıcısının sunduğunu uyarlayacak iş analistlerine ihtiyacımız var. Bulut bilişim daha yaygın hale geldikçe IT, iş fonksiyonları ile değil, iş süreçleri ile uyumlu olabilecektir.
Pradip Sitaram, CIO, Enterprise Community Investment
Çok yönlülüğü teşvik edin
Şirkete katıldığım dönemde, veri merkezimiz eskimişti ve aplikasyonlarımız isteğe göre yapılmıştı. Sık sık aksamaların yaşandığı olan bir yer, düşük kullanıcı memnuniyeti düşüktü ve yüksek maliyetler.
Bugün aplikasyonlarımızın çoğu bulutta. PaaS’ı (Platform as a service) benimsediğimizden beri operasyonlar ekibim olması için kullanıllanın yarısı büyüklüğünde. 50 yeni aplikasyon sunmamıza ragmen veri merkezi küçüldü. Özel kod yapmadığımız için yardım masası çağrıları azaldı
Buluta geçiş IT için çok yıkıcı oldu. Program yönetimi, geliştirme ve operasyonlar arasında eşit şekilde bölünmüş geleneksel bir IT grubuyduk. İster system yöneticisi olsun ister yazılım geliştiricisi olsun herkesin bir görevi vardı. Bu verimsiz bir modeldi – İhtiyacımız olandan daha az insanı işe alıyorduk ve sonuçta da hizmet kötüye gidiyordu.
İdeal geliştirici profilim değişti. Proje yöneticisi, iş analisti ve geliştirici karışımı ve iş ile ilgili verimli görüşmeler yapmaya muktedir olan birini istiyorum. Çokça en becerikli programcılara ya da tester’lara ihtiyacım yok. İş ile ilgili bir ilişki kurmak ve iş süreçlerini anlamak çok daha önemlidir. Ekbimin yüzde 70’I yeni insanlardan oluşuyor. IT operasyonlarımızı minimize ederek, geliştirmek için kaynakları yönlendirebiliyoruz. Toplam büyüklüğümüz aynı olmasına ragmen altı kat daha verimli durumdayız.
Larry Jones, Başkan Yardımcısı, CIO, Ortho-McNeil Janssen Pharmaceuticals
Bir bulut mimarı rolü oluşturun
Kurumsal IT paylaşımlı hizmetlerimizi büyütmek için bir “bulut bilişim IT mimarı” ihtiyacımızın olduğuna karar verdik. Kurum içi çözümler ile entegrasyon kolay bir iş değil, ancak yapılabilir. Bulut farklı, özellikle iş süreçlerini SaaS sistemlerine ve bulut platformlarına entegre ederken. Buna odaklanmış birine ihtiyacımız vardı.
İş zekası grubumuzdan bir veri mimarını yeniden eğittik. Bu, pahalı danışmanlardan ya da dışardan birini almaktan daha iyi bir yatırım olduğunu da söylemeliyim. Hali, hazırda bulut çözümlerinde iş süreçlerimizin haritasını çıkarmayı öğrenmiştik. Bulut çözümleri dikmemiz gereken bir teknoloji yorganını yamalamak gibi.
Ayrıca çoğu zaman offshore geliştirme modeline taşındık ve bunun bulut iş çözümleri için ne kadar iyi çalıştığı belli değil. Geleneksel yazılım için yönetimi serbest bırakmak, dinamik olarak bir bulut çözümü yapılandırmaktan çok farklıdır. İş süreçlerimizin haritasını çıkarmak için yeni özellikler sağlamalıyız. Bu da eski dış kaynak modelinizde kolay olmayabilir.