Üç CIO önceliklendirme, farkındalık ve test etmeyi gerektiren başarılı bir iş süreklilik planının nasıl olacağını tartışıyor.
Michael Rosello, Alliance Data:
Koruyacağınız şeye öncelik vermek
Bir iş sürekliliği ve felaket kurtarma planını etkinliğini gerçek bir değerlendirme yapmak için çokça dualar etmeniz gerekiyor, ama bu durumu bu şekilde yapmak zorunda değilsiniz. İş sürekliliğini destekleyen aşamalar kaydetme, metodoloji ve teknoloji yatırımlarından tutun da yapay alıştırmaları test etmeye kadar planımızı her yönden ustalıkla yapmak için son beş yıldan çok daha zaman harcadık.
Orta ölçekli bir şirket olarak, bir çok ortaklıklar kurduk ve ortaklarımızın da kendi iş sürekliliği ve kurtarma süreçleri bulunuyor. Bu yüzden onlarla sürekli bir çalışma içerisinde hareket ederek planlarımızı revizyondan geçiriyoruz. Kendi iş birimlerimiz gibi süreklilik süreçlerimiz de ortaklarımız için kritik öneme sahip. Sonuç olarak bir plan beraber yürüdüğünüz insanlar kadarıyla iyidir.
En kritik bileşenleri önceliklendirmek ve onları test etmek için iş çevremiz üzerinde iş etki analizi yürütüyoruz. Ülkenin her yanına yayılmış çok sayıdaki milyar dolarlık işletmeler ile çalışırken her şeyi test edemezsiniz.
Üç ayda bir testler yapmamıza ve her şeyin nedenini açıklayan bir kuruluş olarak düşünmemize rağmen, her zaman bir belirsizlik seviyesi olmaya devam edecektir. Hazır olduğunuzu bilmenin tek yolu ise gerçek bir felaketi araştırmaktan geçer.
Scott Carl, Parsons
Bilinçlendirmek ve beklentileri yönetmek
Mühendislik ve inşaatçılık iş dayanıklılığı hizmetleri dediğimiz şey üzerine odaklı. Tasarladığımız ve inşa ettiğimiz altyapı proje türleriyle birlikte iklim değişiklikleri müşteri varlıklarını da etkiliyor. Yapılan bazı hatalar Sandy kasırga felaketi gibi etki bırakacaktır. Ve diğer hatalarda kronik olumsuz hava koşullarından dolayı aşınma ve yıpranmaya sebep olacaktır. Bizim amacımız müşterilerimiz için tasarım, inşa ve çalışmalarımızın içine dayanıklılığı dahil etmek Veri merkezlerimizin yanı sıra saha da da verileri koruyoruz ve müşterilerimiz ile mühendislik çalışması ve bilgisayar destekli tasarımla ilgili ortak girişimlerde bulunuyoruz. İş sürekliliği çalışmalarımız bu hizmetleri destekliyor dolayısıyla kurumsal servislerimiz ile yaptığımız projeler üzerindeki çalışmaları iyileştirmeye devam edebiliyoruz.
Dış müşteri odağımız dahili IT hizmetlerimiz için yaptığımız şeyi bildiriyor. Bazı alanlar diğerlerinden daha kritik ve hızlı iyileşme gerektirdiği için direkt olarak kurtarma beklentileri üzerinden çalışıyoruz.
Iş liderliği ile birlikte farkındalık ve eğitim üzerinde durmak önemli bir esastır. Tüm iş birimlerimiz ve kurumsal liderlik kademelerinden gelen temsilciler ile birlikte bir iş süreklilik yönetim ekibi kurduk. Düzenli toplantılar sayesinde, personelimizin güvenliği, IT ve iş hizmetlerindeki faktörü iş sürekliliği çalışmalarını planlıyoruz.
Darren Dworkin, Cedars-Sinai Tıp Merkezi
Bir seferlik iş sürekliliği yapmayın
Elektronik sistemlere doğru hızla hareket ediyoruz ve rutin bakım yapmak ve yükseltmeleri uygulamak için planlanmış arıza süreleri ne kadar çok olursa olsun bizlere bir 7/24 sağlık tesisi gibi çalışan belirli bir iş plansız bir aksama süresi değildir.
Hızlı bir şekilde elektronik sistemlere doğru hareket ediyoruz. 7 gün 24 saat sağlık hizmetleri tesisi olarak çalışmak, yükselmeyi gerçekleştirmek ve rutin bakımları yapmak kadar planlanmamış aksamalar yaşanıyor. Turning sistemlerinde çok nadir bir lüksümüz var. IT operasyonlarımızın merkezinde hata yapılan durumlarda bozulma-korumalı yedekleri ve üretim sistemlerinin tam çalışan sürümleri gibi işlevleri olan yedekleme sistemi. Bu kopyaları geliştirerek, kendimize bakım pencereleri sağlayabiliyoruz.
İşin özü; bir kez denemeye korkulan, plansız bir olay gibi iş sürekliliği yaklaşımında bulunmamaktır. Yedekleme sistemlerimizi kullanarak yapabildiğimiz kadar planlamamız içine iş sürekliliği kattık. Çok kısa bir süredir ana sistemlerimizden birini yükselttik ve kullanıcılarımız aksama süreleri ile sunmak yerine, yedekleme ve felaket kurtarma platformuna planlı bir yük devretme çalışması gerçekleştirdik böylece kullanıcılarımız biz öncü bileşenlerimiz yükseltirken kullanıcılarımız çalışmaya devam etti. Bu iş sürekliliğinin, iş devamlılığı planlarını operasyonlarımıza entegre ederek ihtiyacımız olduğunda onlara bağlı olmamasıyla ilgili bir şey.