CMO’lar IT bütçelerini CIO’ların elinden alacak

Düşük görülebilirlik öngörülemezlik demek
Alım satım politikalarında “Kim iniyor kim çıkıyor”dan çok daha önemlisi bu yeni alıcının IT satın alma kalıpları üzerindeki etkisinin nasıl olacağıdır. Diğer bir ifadeyle, bütçenin bütününün görüntüsünde kimin etkili olacağı bir tarafa tekil anlaşmaları kim etkileyecek; “Ben X tedarikçisiyim… bu satın almanın kararını kim verecek?”
Aşağıdaki nedenlerden ötürü bu yeni CMO bulut dünyası bir işletme içerisindeki IT harcamalarının çok daha az öngörülebilir olmasına neden olacak:

1. Eski, IT tarafından kontrol edilen dünyada, yıllık bütçeler aşağı yukarı Ocak 1 itibariyle sabitlenirdi. Kişi sayısı maliyetlerinin aşağı yukarı sabitlendiği ve an itibariyle tahmin edilebilir olması esasının ötesinde, diğer çoğu harcamalar da sabitlenirdi. Bakım ve çalışan sayısı haricindeki harcamalar uzun süreli varlıklar için temel sermaye gideriydi, harcanacağı yıl öncesinde uzun planlama ve bütçeleme pratiklerinden geçmesi gerekiyordu.
IT organizasyonları için bir şeyi bir yıl araştırmak, sonraki yılın bütçe planlamasına koymak ve takip eden yılda harcamak yaygındır.

Yeni, CMO kontrollü dünyada harcamaların çoğu sermaye yatırımı gerektirmeyen ancak tüm maliyetlerin bir OpEx kategorisi içine düşeceği genel bulut bilgiişlem üzerine odaklanacak. Bu harcamanın CapEx gerektirmemesi
ilgili yılın Ocak 1’inde bütçelerde daha az görülebilirlik anlamına geliyor.

2. Bu tahmin edilememe CMO yönelimli uygulamalar (doğaları gereği yük ve kullanıcı tabanında daha fazla değişkenliğe sahip) tarafından daha da alevlenecek.
Eğer uygulamanız bir filmin çıkışına bağlıysa ve filmin yıldızı filme inanılmaz bir ilgiyi getiren kişisel bir skandal deneyimi yaşıyorsa, uygulamanız sizin beklediğinizden 10 kat daha fazla trafikle karşılaşabilir; ve bulut bilgiişleminiz için 10 kat daha fazla maliyetle.

3. IT harcamalarının tahmin edilmezliğini arttıran üçüncü etken karar verici profili ile bulut bilgiişlemin kendisinin kesişiminde yatıyor. CMO’lar sıklıkla yılın başındaki çıkış zaman dilimine tam olarak denk gelmeyen yeni iş fırsatlarıyla karşılaşıyor.
Eğer bu iyi bir fırsatsa, onu hemen takip etmek istersiniz, bir sonraki bütçe döngüsünü beklemeyi değil.
Geçmişte bir fırsatı takip etmek için sermayeyi bütçelendirmek zorunda kaldığınızda, süreç artan harcamanın oldukça öngörülebilir olması anlamına geliyordu çünkü yıllık bütçe için planlanması ve içerisine yerleştirilmesi gerekiyordu. Bulut bilgiişlemin kaynakları dakikalar içinde ulaşılabilir yaptığı günümüzde, sizin hemen başlamanızı önleyen çok az şey var. Yılın başında bir bütçe tahmin olsa dahi, CMO’ların gelecek vaat eden iş fırsatlarını kovalamayı seçmesiyle önemli değişiklikleri bekleyebilirsiniz.
Özetle, yeni dünya tahmin edilebilir CapEx’ten tahmin edilemez OpEx’e doğru ilerliyor. Bulut tabanlı uygulama maliyetleri tüm harita boyunca ilerlerken, yıl ortasında yeniden bütçe hesabı yapmayı bekleyebilirsiniz. 

Önceki sayfa 1 2 3 4Sonraki sayfa

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu