CMO’lar IT bütçelerini CIO’ların elinden alacak

OpEx harcamalarını TCO değil ROI teşvik ediyor

TCO, IT organizasyonlarının sloganı. IT bir maliyet merkezi ve odağın maliyetleri düşürmek üzerinde olacağı aşikar. Ne kadar az harcarsanız bu firmanın toplam karı için daha fazlası demektir.
Dolayısıyla IT organizasyonları maliyetleri asgaride tutmak için çabalıyor ve daha pahalı alternatifleri düşünmeyi sevmiyorlar. Nihayetinde, bir IT bakış açısından, bir ürün için daha fazla harcama yapmak bir başkası için daha azına sahip olmak anlamına geliyor. Bu özellikle sınırlı bir sermaye ortamı için geçerli. Eğer IT’ye tüm sermaye gereksinimlerine yaymak için sadece belirli bir miktar sermaye ayrılmışsa, sermayeyi mümkün olduğunca küçültmek için tüm alanlardaki harcamaları dengelemeye çalışacaktır. Genel olarak bir CIO’ya satış yapmanın en etkin yolu, mevcut olana göre daha ucuzunu yapmanın bir yolunu sunmaktır çünkü bu TCO’yu azaltacaktır.

Diğer yandan CMO’lar ROI üzerine odaklanır. CMO harcamaları ölçülebilir iş getirileri üzerine odaklanılmasına bağlıdır ve onların kullandığı (Veya kendi inşa ettikleri) uygulamalar söz konusu getirileri elde etmeye yönlendirilir.
Bir CMO için sorulması gereken soru, “Bir IT doları harcar sam, ne kadar kazanırım?”dır. Daha da önemlisi “Bir dolar harcarsam, bu dolar üzerindeki benim marjım nedir. Bu önceki harcadığım doların aynısı mıdır, daha az mı daha çok mu?” CMO için olurluk incelemesi basittir: Eğer fazladan bir dolar harcayarak aynı veya daha fazla marjı elde edebilirsem, bunu harcayacağım. Dahası, söz konusu marjı elde etmek en düşükmaliyete sahip olmayan bir ürün ya da servisin kullanımını gerektiriyorsa, o daha pahalı olan ürünü kullanacağım; maliyet yapımın o bölümü teorik olandan daha yüksek olsa dahi. Çeviklik konusunu ele dahi almıyoruz.CMO veya LOB yöneticisi için kendi rakamlarını elde etmeye odaklanmak, daha hızlı marj elde etmek için bir çözümü başlatmak, bir şey için olası en düşük maliyeti elde etmekten daha önemlidir. Bu hiç şüphesiz özel bulutları planlayan IT yöneticilerinin midesini yakacak çünkü onlar genel bulut seçeneklerine nazaran daha ucuza (varsayılan olarak) yürütülebilir. CMO’lar burası ve şimdiye odaklanıyor, ileride bir gün daha ucuza değil.

LOB yöneticileri kendi rakamlarını elde etmek zorunda. Öyle olmadığı takdirde işlerini kaybederler. Kimse olası daha iyi bir bulut servisini beklemeyecektir; eğer yöneticiler kendi rakamlarını hemen elde etmezlerse, sonuçlarını
görecek kadar orada olmayacaklardır.

Önceki sayfa 1 2 3 4Sonraki sayfa

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu