CMO’lar IT bütçelerini CIO’ların elinden alacak

IT Toplam (ve Marjinal) maliyetini anlamalı 

Marj başarısı üzerine odaklanan bir dünyada, hassasiyetle marjinal maliyete odaklanan satın alıcılar, “Bu, bir sonraki birimin maliyetini ne yapar?” sorusunu soruyor. Genel bulut bilgiişlemle birlikte birim maliyetini anlamak geleneksel IT maliyet değerlendirme modellerine nazaran daha şeffaftır. Dahası, Opex modeli, Capex temelli bir yaklaşıma göre marj değerlendirmesi için daha uygundur. Sonuç itibariyle kendi uygulamalarını dahili özel bulutlar içerisine yerleştirmek için CMO’ları ikna etme arayışında olan IT birimleri için kaynak kullanımı bazında ayrıntılı chargeback (iş birimlerine kullandıkları kaynak kadar fatura etmek) sunmak gereklidir. Bir ürünün karlılığını değerlendirmeye çalışan CMO veya LBO’lar için gecikmiş maliyet değerlendirmeli showback (IT giderlerinin departman bazında fatura edilmeden analizi) faydasızdır.
Bunu söylemenin farklı bir yolu şudur; CMO’lar IT kaynağını toptan bir sunumun fonlanmasını beklemek yerine perakende temelinde alabilmeyi umacaktır. Bu, altyapı oyununda olmak isteyen IT organizasyonlarının, ayrıntılı chargeback sağlaması gerekeceği ve kullanıcılara kullanım başına ödeme temelinde faturalamaya hazır olması anlamına geliyor. Ayrıca o kullanıcılar harici bulutlarda sahip oldukları aynı esnekliğe dahili bulutlarda sahip olmak isteyecek. Eğer kaynağa olan gereksinimleri sona erecek olursa, kullanıcılar kaynakları IT organizasyonuna geri verebilmeyi ve herhangi bir ilave bedele maruz kalmamayı bekleyecektir. IT organizasyonları için bunda tipik olarak görülmeyen güçlük, belirli bir kaynağın (söz gelimi 1 GB SAN depolama) dağıtımı için maliyet yapılarını ve marjinal maliyetleri tam anlamıyla anlamak zorunda olacaklarıdır.

Gerçekte IT organizasyonları belirli bir kullanıcı yükünde maliyetleri kapsaması için sunumlarının nasıl fiyatlandırılacağını belirleyen kendi CMO’ları gibi davranmak zorunda kalacaklar.
Kaynağın daha büyük veya daha küçük kullanıcı popülasyonu çapında tahsis edilebilmesiyle bağlantılı sabit maliyet miktarına bağlı olarak bir kaynağın marjinal maliyeti çokça değişebileceğinden bu durumda kullanımı yönetmek kritik olacaktır.

2013’e dair bulut bilgiişlem öngörülerimden bir tanesi şu ki, IT organizasyonları ekonomilerini anlamaya gereksinim duyacak ve CMO liderliğinde IT’ye geçiş söz konusu gereksinimi daha da önemli yapacak.
IT harcamaları CMO ve LOB yöneticileri tarafına kayarsa/kaydığında, IT uygulama profilinde ve altyapı harcama kalıplarında önemli bir değişim bekleyebiliriz.
Büyük sermaye yatırımından, kazandıkça Opex’e doğru ilerleyeceğiz, her ne kadar yeni modelle bağlantılı bir dizi güçlük söz konusu olsa da. IT kaynak kullanımı üzerinde daha fazla iş ölçütü odağı görmeyi kesinlikle bekleyebiliriz; granüler IT kaynaklarıyla bağlantılı marjinal maliyet ve marjinal gelir üzerindeki artan vurguyla.

Önceki sayfa 1 2 3 4

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu