Duygusal Faktörü Kaldırmak
Eksik enformasyon güçlüklerinin olduğu anlarda en iyi kararları vermek akıllı yöneticilerin işi, diyor Davenport. Senaryolar ve fikirlerle uğraşırken önyargı ve eksikliklerle istatistiklere leke sürmemeye çalışıyorsunuz, şeklinde konuşuyor. Ancak hava durumu verisini kullanırken bu belli bir tehlike, diyor The Weather Channel CIO’su Koehler. Onun ifade ettiği gibi, havanın hikayesini anlatmak, sıklıkla en doğru tahminlerin dahi parçalanma biçimidir. The Weather Channel hava durumu sayılarını enformasyon tüketicilerinin anlayabileceği dile tercüme eden bir sözlük yazdı. Örneğin, yağış ihtimali yüzde 60 veya daha fazlaysa, tahminciler “muhtemel” diyor. Yüzde 60 altında olduğu zaman ise “yağabilir” diyor.
Merck’te Sonnentag kullandıkları hava durumu verisine öznellik eklememeleri uyarısında bulunuyor. İnsanlar hava durumu konusunda “duygusal olma eğilimdedir,” diyor Sonnentag. Merck hava etkenlerini kullanmazdan evvel, insanlar deneyimledikleri yerel hava durumu neyse satışların azlığı veya çokluğunu buna atfedebilir, “bu tek bir pazarı, bazen tek bir günü temel almış olsa da.” Katı veri öznelliği kaldırıyor.
Bu arada ikinci tahmininin, sonbahardaki uzatmalı bir alerji sezonunda faydalı olmasını umut ediyor. İlkbahar havasının geciktiği aynı miktardaki zaman dilimi için, Kuzeydoğu’daki sonbahara güzel günlerin gelmesi bekleniyor. Ilık bir Ekim ayı bekleyin, diyorlar.
Bu yüzden Merk, Claritin için normalde sonbahar aylarında yaptığından daha fazla reklam yapmayı planlıyor. Sonnentag’ın hava durumu verisine inancı tam. Yaz ortası alerji sezonunu planlamak “kolay: her şey her yerde olsun,” şeklinde konuşuyor. “Fakat sezona girerken ve çıkarken, bu yıl gerçekten maharetle idare ettik.”
Hava durumu değiştiği takdirde Merck’in Wal-Mart dağıtım merkezlerini aşırı stoklaması riski olacak. Satılmayan çok sayıda Claritin’i eve geri taşımak zorunda kalırsa para kaybı yaşayabilir ve zamanı geçmiş partileri atmak zorunda kalabilir, diyor konuşuyor. Bunu birkaç haftaya kadar öğrenecek.