4. Çok fazla anlaşma
RFP’niz üzerinde anlaşmaya çalışan bir sağlayıcı istemiyor musunuz? Tekrar düşünün. Sağlayıcılar herhangi bir itiraz yükseltmediğinde veya servis anlaşmasının ayrıntılarına bakma zahmetine girmiyorsa, HfS Research’ten Herrera’ya göre bu bir tehlike.
“RFP yanıtında her şeye ‘kabul ediyoruz’ demek cazip ama bunun güvenilir bir ilişkiye yönlendirmesi olası değil,” diyor Herrera. “Her şeye evet diyen sağlayıcı genellikle ya yaptığı şeyin farkında değildir ya da umursamıyordur. En azından onlar bazı SLA ve diğer performans taahhütleri üzerinde aydınlatma arayışına girerler.”
5. Seyahat maliyetleri
Bir dışkaynak anlaşmasının geçiş evresi oldukça pahalı olabilir. Bazı IT servis sağlayıcıları geçişle ilgili tüm seyahat bedellerini, kendi maliyetleri içerisine yedirmek yerine, aynen yansıtılan masrafların kullanımını teklif edebilirler. Bu neredeyse her zaman problemlere yöneltir.
“Bu oldukça büyük bir uğraş ve şaşkınlık kaynağı olabilir,” diyor paylaşım servisleri ve dışkaynak danışmanlığı KPMG’nin direktörü Marc Stark. “Bu, müşterinin yönetebileceğinden güç bir süreç olabilir.”
6. Kesintisiz iyileştirmeler
Kesintisiz SLA iyileştirmeleri iyi bir şey olabilir ancak eğer bunlar müşteriye bir değer sunuyorsa. Bununla birlikte Herrera, “İşletmenin gerçekte ihtiyacı olmayan SLA’ler ve servis seviyeleri için ödemeyi artırmak mantıklı değil.”
Benzer şekilde, sağlayıcılar da SLA hedeflerinin aşımı için bonus veya müşevvik ödemeler talep edebilir. “Uygulamada, bu tür teşvikler gerçekte yüksek ücretlerle denk. Çünkü performans iyileştirmeleri tipik olarak müşterinin harcamalarını düşürme veya gelirlerini artırma anlamında makul bir değere karşılık gelmiyor.” şeklinde konuşuyor Pace Harmon’dan Martin. “Sonuç olarak bir sağlayıcının servis seviyelerini aşmasının ödülü, servisi sağlamayı sürdürmek olmalıdır.”
7. Son Dakika Teklifleri
Genişleme veya geç teslim talep eden herhangi bir sağlayıcıya çok dikkatle yaklaşın; sağlayıcı aklınızdaki son listede olsa dahi. “Balayı döneminde kaynakları organize edememe veya zaman çizelgesini karşılayamama, bir sağlayıcıyla yaşanabilecek daha büyük meselelerin açık bir habercisidir,” diyor Sanda Partners’dan Ruckman.
8. Karşılıklı Faturalama Hakları
Bu düzenlemeler üzerinden, bir sağlayıcının tam olarak istediği şey geçmiş masrafları faturalama hakkını temin etmektir; masrafların gerçekleşmesinin hemen ardından. Aynı zamanda müşterinin faturayı reddedebileceği pencereyi de kısıtlamak ister. “Onlar tipik olarak iki tarafı karşılıklı olarak önerir,” diyor Pace Harmon’dan Martin. “Sağlayıcı 120 güne kadar olan masrafları faturalayabilir ve müşteri de 120 güne kadarki masrafları reddedebilir.”