IT profesyonellerinin 12 alışkanlığı

Efektif IT Alışkanlığı No. 3: Başınızı Buluta Kaldırın
Çok sayıda geleneksel IT fonksiyonu bulut ortamına taşındığından (herhangi bir iş kullanıcısı bir telefon aramasıyla ya da kredi kartı üzerinden bunu yapabiliyor) firmanız artık switch değiştirme, kabloları birleştirme veya makinelerdeki sorunları giderme gereksinimi duymuyor. Ancak yine de hangi servislerin mevcut olduğunu, hangilerinin incelemeye değer olduğunu ve hangilerinden uzak durulması gerektiğini onlara söyleyecek birilerine ihtiyaçları var.

“Eğer organizasyonunuz daha çok genel bulut sağlayıcılarına dayanmayı planlıyorsa (özellikle temel altyapı gereksinimleri için) firma içinde sistemleri yönetecek, yamalayacak ve terfi edecek daha az sayıda dahili çalışana gereksinim duyabilirsiniz,” diye konuşuyor Deloitte Consulting’in teknoloji uygulamaları bölümünden Mark White. “Fakat yine de bulut servisleri katalogunu yönetme, üyeleri kontrol etme, bulut sağlayıcılarıyla anlaşmalar yapma ve problemler ortaya çıktığında müdahale etme deneyimine sahip kişilere gereksinim duyacaksınız.”
“Bulut, teknik yetenekleriniz üzerinde daha fazla talep oluşturuyor. Eğer CIO iseniz, yapabileceklerinizi bir sonraki seviyeye çıkarmak için bu bir fırsat.”

Efektif IT Alışkanlığı No. 4: Teknoloji Ufkukunuzu Genişletin
Kendi alanlarını kontrol etmenin yanı sıra, uzman IT profesyonelleri diğer uzmanlık alanlarındaki deneyimlere sahip olmak için yetenek takımlarını genişletiyor. Söz konusu alanlardan birinde kriz oluştuğunda (ve bu durumu kontrol etmesi gereken insanlar ortada yokken) ortaya çıkıp günü kurtarabilirsiniz.

“Bu, işverenlerin bu tip çalışanları diğer işleri kolaylıkla kontrol edebilecek değerli takım oyuncuları olarak görmesine yardımcı olur,” şeklinde konuşuyor Touro Üniversitesi Teknoloji Bölümü dekanı Dr. Issac Herskowitz. “Ayrıca, birden fazla uzmanlık alanına sahip bir çalışan, bir departman küçüldüğü esnada daha değerlidir.”

Yeni yetenekler geliştirmenin (ve patronunuzu etkilemenin) en kolay yolu IT’nin diğer alanlarında hizmet vermeye istekli olmak ve gelecek vaat eden teknoloji trendlerini yakından takip etmektir, diye ekliyor Herskowitz. En son ve büyük teknolojiler hakkında ne kadar fazla bilgi sahibi olursanız, söz konusu teknolojilerin benimsenmesi düşünüldüğünde bunu görüşmeye davet edilmeniz o kadar olası.
Efektif IT Alışkanlığı No. 5: İş Arkadaşlarınıza Teknolojiyi Konuşturun (ve iş tarafını konuşmayı öğrenin)
IT ve iş tarafı arasındaki duvarları yıkmak, aynı zamanda süreç içerisinde biraz saygınlık kazanmak ister misiniz? En son teknolojiler hakkında daha az uzman olan çalışanlar için bir dizi eğitim oturumları tertip edin, önerisinde bulunuyor teknolojinin askeri taraftaki satışına yardımcı olan danışmanlık firması Sixthree Technology Marketing’in kurucusu Ben Dunnay. Ayrıca yolunuz boyunca işle ilgili olarak bir ya da iki şeyi de öğrenmelisiniz.

Önceki sayfa 1 2 3 4 5Sonraki sayfa

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu