İnsan işinde verinin rolü
“Şu anda tam olarak gerçekleşen şey İK içinde sanattan bilime olan bir geçiştir.” şeklinde konuşuyor Coca-Cola Enterprises’dan Crumley. Kendisi halihazırda sosyal ağ verisi ve oyunlaştırmanın nasıl onun İK analitiği platformunun bir parçası olabileceğini araştırıyor. “Çok sayıda İK ekibi bu geçişi hızlı bir biçimde nasıl yapabileceklerini bulmaya çalışıyor. Yani artık İK orada oturup dahil edilmeyi beklemiyor, masaya değerli anlayışlarla oturuyor.”
Veri analitikleri İK’nın kendisini taktiksel bir destekleme fonksiyonundan strateji üzerinde bir iş ortaklığına yükseltmesine imkan tanıyabilir ki bu CIO’ların kulağına oldukça tanıdık gelebilir.
Ancak İK’nın veri güdümlü dönüşümü için limitler mevcut. “Analitikler tamamen olasılıklarla ilgili ve ihtimallerle bir yere kadar gidebilirsiniz.” diyor Crumley. “Yeni bir ürünü kaç tane kullanıcıya çıkartacağınızı bulmak istiyorsanız, bu sizi doğru rakama götürebilir. Sıra personel sirkülasyonunu öngörmeye geldiğinde, bu kesin bir bilim değil. İnsanlar, insandır.”
“İnsanlar hakkında konuştuğunuzda hiçbir zaman siyah ve beyaz yoktur.” diyor Informatica’dan Stoner. Her ne kadar büyük veri hakkında konuşurken bazılarının gözlerinde yıldızlar belirse de, Stoner sıklıkla elenecek daha büyük bir saman yığını görüyor. Fakat analitikler firmayı doğru yöne çevirmeye yardımcı oluyor, diye konuşuyor. İK’da verinin daha fazla soruyu getirdiği bir dünyada yaşıyoruz. Her zaman için onun altına bakmak zorundasınız.” diyor Stoner. “Bu kesin bir bilim değil. Fakat en azından saman yığının doğru tarafına bakmamızı sağlıyor ki böylelikle yanıta daha hızlı ulaşabiliriz.”
İşte bu yüzden GM’den Arena kendisinin yetenek analitiklerinin hiçbir zaman tamamen otomatikleştirilmeyeceğini ifade ediyor. “Bazen her türden nedenler için hatalı projeksiyonlar elde ediyoruz. Çok sayıda yineleme gerekebilir. Yine de İK onu seviyor çünkü iş ortaklarına daha akıllıca kararlar vermeleri için onlara donanım sağlıyor.”