IT dışkaynak kullanımının güçlü bir cazibesi var; daha iyi servis seviyeleri vaadinden daha düşük maliyetlere, stratejik iş meselelerine odaklanmak üzere dahili kaynakları serbest bırakmaya kadar. Eğer IT servis sağlayıcınız (ve CXO’larınızdan bazıları) kendi yollarına yöneldiyse, her şeyi üçüncü partiye aktarmışsınız demektir.
Akıllı IT liderleri başarılı bir dışkaynak kullanımının iç ve dış yeteneklerin dengeli biçimde kullanımını gerektirdiğini bilir. Asgari düzeyde, CIO’lar “tedarikçinin dürüst olmasını sağlamak, anlaşmazlıkların çözümünde yardımcı olmak ve ilişkiden maksimum değeri elde etmek için yeteri derecede güçlü bir iç IT organizasyonuna gereksinim duyarlar,” şeklinde konuşuyor Mayer Brown’ın dışkaynak pratikleri uzmanlarından Bob Kriss.
Fakat bu oldukça kaygan bir zirve. Organizasyon bir kez dış kaynağın faydalarının tadını aldı mı, üçüncü partilerden yapılan tedarik iştahı doğal olarak artar. Çok geçmeden dış kaynağa aktarılan IT işleri portföyü şişer fakat dahili IT servisleri organizasyonu kan kaybettikçe elde edilen faydalar azalmaya başlar.
IT dışkaynağının ne kadar fazlası çok fazladır? Bu müşteriye göre değişir. Ancak burada ele aldığımız sağlam işaretler, bazı işleri geri, kendi bünyenize getirmeye ihtiyacınız olduğunu gösteriyor.
1. CXO toplantılarında servis sağlayıcısını getirmek zorundaysanız CEO genel bir kurul toplantısı için çağrı yapar. CMO büyük veri ve analitik hakkında konuşmak ister. CFO IT’nin giderlerini yeniden incelemek ister. Eğer dışkaynak sağlayıcınızı da tüm önemli iş toplantılarına sürüklemek durumunda kalıyorsanız bu kötü bir işaret. “C-seviye yöneticilere stratejik IT bilgileri sağlamanın tek yolu tedarikçiyi onlarla görüşmeye davet etmek olduğunda, tedarikçiye çok şey vermişsiniz demektir,” şeklinde konuşuyor dışkaynak danışmanlığı firması Sanda Partners’ın kurucusu Adam Strichman. “İyi bir dışkaynak kontratı kritik olan stratejik konuları ve çekirdek işi etkileyen meseleleri kontrol etme hakkını saklı tutar,” diye ekliyor Mayer Brown’dan iş ve teknoloji dışkaynak uygulamaları uzmanı Brad Peterson.
2. Değişiklikler altında boğuluyorsunuz En küçük değişiklik bile önemli oranda kağıt işi gerektiriyorsa, muhtemelen dışarı çok şey vermişsinizdir. “Yönetim ekibiniz tedarikçi onayı sürecinden geçmeden hiçbir şey yapamıyorsa, dolayısıyla geliştirme işi uzadıkça ve sıklıkla maliyetler yukarı tırmandıkça düzeltmelere karşı duramıyorsunuz,” diyor dışkaynak analist firması HfS Research’ün kurucusu Phil Ferst. Bu gibi durumlarda IT organizasyonları, kontratları yenilene kadar önemli olan yeni teknolojilerin benimsenmesinden vazgeçer ve bu da onları stratejik bir olumsuz duruma sokar, diye konuşuyor KPMG’den LePeak.
3. Toplantı odası yeterli gelmiyor “Tedarikçi yönetimi toplantısı için en büyük konferans odasına gereksinim duyduğunuzda, birden en büyük salon yeterince büyük değildir,” diyor Sanda Partners’dan Strichman; her şeyi dışkaynağa aktardınız.