Aynı zamanda rakiplere bakmayı da unutmayın. Müşterilerin yorumlarının yer aldığı online dünyada firmanızın rakipler karşısında ne durumda olduğunu bulmak için ölçümler yapın.
“Bu sizin bir takım ölçümleri keşfetmenize yardımcı olabilir,” diyor Pombraint. “Eğer CEO rakiplerin müşterilerinin kendisininkinden daha memnun olduğunu keşfederse, savaş ilan edebilir” ve sosyal medya araştırmasına dayalı yeni gelişmiş ölçümleri teşvik edebilir. “Bu yeni bir hareketin temeli olabilir.”
Bu devrime halen gelecek daha fazla şey var, diyor Pombraint. “Henüz bir geçiş sürecine bakıyoruz, nihai çözüme değil,” diye sürdürüyor konuşmasını. “Müşteriyle samimi olma dönemindeyiz. Eğer daha fazla satmak istiyorsak dinlemek durumundayız.”
Pombraint, satın almak istedikleri şey üzerinde müşterilerden anında geri besleme almak için yakında sosyal medya üzerinden yükselen yeni enformasyon firmaları, ürün geliştirme sürecine getirilecek diyor. Bu her zamankinden çok daha hızlı karşımıza çıkacak yeni ürünlere götürecek. “Geçmişte ürün geliştirme dünyasında, firmalar prototip hazırladı ve spagettiyi duvara fırlatarak duvara yapışıp yapışmadığına bakardı. İçinde bulunduğumuz dönemde ise başarılı olabilmek için halen spagettiyi duvara fırlatamazsınız çünkü bunu yapmak çok pahalı.” Sosyal medya gelişimiyle beraber, ürünün imali için para harcamadan önce müşteri talepleri hakkında daha fazlasını bileceksiniz.
Peki tüm bunlar hem zaman hem de masraf açısından işletmeniz için değecek mi?
Ne soru ama, diyor Pombraint. “Eski günlerde firmaların sorduğu ‘herkesin masasına telefon koymanın ya da tüm masalara bilgisayar yerleştirmenin ROI’si nedir’ türünden bir şey. Bu sorular on yıl önce soruluyordu ve biz bu şeylerin nasıl gittiğini biliyoruz. Beklemek istediğini söyleyen insanlar gemiyi kaçırdı.”