Eğer Microsoft’un kişisel SkyDrive servisiyle birlikte gelen ücretsiz Outlook’u kullandıysanız, epeyce fark bulacaksınız. SkyDrive versiyonu Outlook’un Office 365 versiyonunda olmayan bazı hoş araçlara sahip. Örneğin, soldaki navigasyon çubuğunda yer alan “Quick views”, doküman, fotoğraf veya nakliye güncellemeleri eklentileri içeren e-postalara hızlıca göz atmayı sağlıyor.
Microsoft’un online Outlook ve Calendar’ı aynı şekilde kullanılabiliyor. İşletmeler için önemli bir istisna, bir online posta birleştirme fonksiyonu; bunun için Office paketinin masaüstü sürümüne dönmek zorunda kalacaksınız.
(Google Apps, hem kendi içinden hem üçüncü parti uygulamalardan posta birleştirmeyi destekliyor.) Gmail de Outlook da aynı hesaptan birden fazla e-posta adreslerini yönetmenize izin veriyor ama Gmail her bir adresi için farklı imzalar belirlemenize imkan tanıyor. Her iki platform randevularınızı birden fazla takvimden görmenize izin veriyor. Söz gelimi, kendi randevularınız için kişisel bir takviminiz, ekibinizdeki herkesin erişebileceği bir grup takvimi ve kişisel e-posta hesabınızla bağlantılı bir ev takviminiz olabilir. Üç takvimdeki tüm etkinlikler aynı ekranda gözükecek; ayrıştırabilmeniz için renk kodlarıyla beraber. Bunun yanında her iki takvim uygulaması size e-posta yoluyla, pop-up uyarılarıyla veya cep telefonunuza metin mesajları göndererek hatırlatıcılar gönderebilir.
Outlook’u hem masaüstünde hem de Web’de kullandım ve Microsoft’un online arayüzünü (hem Office 365 Outlook hem de yeni tüketici yönelimli Outlook.com) masaüstü sürümüne nazaran daha basit ve açık buldum.
Ama ben Gmail’i her ikisine tercih ederim, belirli bir özellik sebebiyle değil, sadece o kadar uzun yıldan sonra ona daha fazla alıştığım için. Eğer çalışanlarınız uzun süredir Outlook kullanıyorsa, onlar muhtemelen Microsoft’un online e-posta istemcisiyle daha mutlu olacaklardır.
Kazanan: Berabere
Maliyetleri
Google Apps for Business kullanıcı başına aylık 5 dolar veya yıllık 50 dolardan başlıyor. Her bir kullanıcı e-posta için 25 GB depolamanın yanı sıra Google Drive üzerinde 5 GB’lık depolama alanı alıyor. Google Apps for Business with Vault’a terfi etmek kullanıcı başına aylık 5 dolar tutuyor ki bu daha fazla güvenlik ve e-keşif özellikleri getiriyor. Her firmanın platform üzerinde kaç tane kullanıcıya sahip olacağına dair bir kısıtlama yok ve aylık 4 dolarla 20 GB ekstra alan edinilebiliyor.
Office 365 for Small Business kullanıcı başına yıllık 150 dolar. Kullanıcı başına beş cihaza kadar masaüstü Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook, Access ve Publisher’ın yanı sıra Lync ve InfoPath’i getiriyor. Aynı zamanda 25 GB’lık bir posta kutusu ile 100 GB SkyDrive bulut depolama getiriyor.