Mobilite ile ilgili düşüncelerinizi değiştirin

Mobilin geleceğini tanımlayan dört kuvvet

Dört kuvvetin mobilin geleceğini tanımlamak üzere bir araya geldiğini söylüyorlar:

• Yakınsama: “Mobil muhtemelen kişisel ve profesyonel yaşamlarımız çapında merkezi, bağlantılı, servisler, enformasyon, eğlence ve kolaylık için sürekli yanımızda olan bir merkez sağlayarak dijital varlılarımız için bir dayanak noktası olacak,” diyor Brinker ve Khan.
“Bilgiişlem çevremizdeki dünyayla olan etkileşimimizi belirlemeye kayıyor. Mobil çoktan yeni kamera, saat, kitap mağazası, radyo, araba anahtarı, sözlük, not defteri, adres defteri, tabi sağlık kaydı, satış aracı, yazar kasa, günlük planlayıcı, hesap makinesi, müşteri hizmet temsilcisi, termostat ve kişisel asistan oldu. Yeni doktor, kişisel tarihçi, perakende mağazası, kişisel üretim hattı (3D yazdırma ve replikasyon) ve resmi kimlik delili olması için ne kadar zaman geçecek? Kişisel kullanımlardan daha ilgi uyandırıcı olanı şu ki tanımlamamız elektronik ekipmanlardan bir araya gelen bağlantı noktaları koleksiyonuna dönüşürken farklı cihazlar çapında erişilebilir bir mobil ayakizine yakınsayacaklar,” diye konuşuyor Brinker ve Khan.
• Her yerde olma: Mobilite çok yakında etkileştiğimiz hemen her yerde bütünleşik olacak, diyor Brinker ve Khan. Kısa zamanda tüm cihazlar arasında hemen tüm aktiviteleri senkronize edebileceksiniz. Söz gelimi, çok uzak olmayan bir gelecekte, sabah gazetenizi banyo aynanız üzerinde okumaya başlayabilir, ardından gazete deneyiminize arabanızdaki metinden-sese versiyonunu dinleyerek sürdürebilir ve nihayetinde asansörle ofisinize doğru çıkarken gözlüklerinizden okumayı tamamlayabilirsiniz.

• Şeffaflık: 20 yılı aşkın bir zamandır kullanıcı arayüzleri işaretle-tıkla türü anlamına geliyordu. Son dönemde bu dokunmayı da kattı. Kısa bir süre sonra ses, mimik ve konum tabanlı servislerin bizim cihaz ve sistemlerle olan etkileşimimizin temel şekli olması muhtemel, diyor Brinker ve Khan. Bu da ticaret, arka ofis ve kişisel yaşamlarımız için yeni kullanım durumlarına imkan tanıyacak. “Bunun basit bir örneği bir uçuş için mobil biniş kartı kullanmak.”

“Yakın zamana dek kullanıcının telefonu çıkartıp, kilidini açıp, ajandasını açıp, uçuşunu bulup, onay kodunu kopyalayıp, havayolunun uygulamasını açıp, check-in’i seçip, onay ayrıntılarını yapıştırıp ve ardından güvenlik noktasında biniş kartını göstermek için uygulamayı açık tutması gerekiyordu. Konum tabanlı servisleri ve kısa mesafeli iletişim için bir dizi teknolojiyi kullanarak günümüz cihazları bu operasyonu kullanıcı etkileşimi olmadan yerine getirebilir. Kullanıcı uçuştan üç saat önce havalimanına ulaştığında, biniş kartı otomatik olarak ekranında görüntülenir ve cihazı cebinden çıkartmasına lüzum kalmadan yetkililere iletilir,” diye konuşuyor Brinker ve Khan.

• Genişletilmiş gerçeklik:  Arttırılmış gerçeklik belki de kuvvetler arasında bilim kurguya en çok benzeyeni ama Brinker ve Khan bunun oyunlar, askeri ve bilimsel ortamlardan anaakım işletmelere yöneldiğini belirtiyor. “Okuyabildiğiniz, duyabildiğiniz veya hissedebildiğiniz şey mimik, hareket ve yürüyüşünüze göre gönderiliyor; konuma ve bağlama hassas biçimde ihtiyacınız olan veri elinize geliyor,” diye konuşuyorlar. “MIT Media Lab’ın Patty Maes’i ve Panav Minstry’nin Sixth Sense çalışması bunun bilim kurgu değil, bir iş gerçekliği olduğunu ortaya koyuyor.”

Sadece mobil bir gelecek yönünde beş temel adım

Elbette BYOD ve mobil uygulama geliştirmenin güçlükleriyle uğraşmak (Brinker ve Khan buna günümüz iş ve süreçlerini kaplamak olarak anıyor) gerçekten çok meşakkatli olabilir. Sadece Mobil olan bir işletmeyi tahayyül etmek ve uygulamak başa çıkılmaz bir güçlük gibi görünebilir. Brinker ve Khan, başlamak için CIO’ların dikkate alması gereken beş temel adımdan bahsediyor:

• Dijital stratejinizi hızlandırın: Stratejik planlamada “uzatılmış akademik çalışma” için zaman yok çünkü mobil çok hızlı ilerliyor, diyorlar. Evet, strateji önemli ama sekiz haftalık planlama, sekiz aylık planlamaya nazaran daha geçerli bir penceredir.
“Fırsat tanımlamayla başlamalı; müşteri, çalışan, ürün ve partner deneyimini mobil üzerinden yeniden şekillendirmek için işletmenin fikirleri bulmasına yardım ederek,” diyor Brinker ve Khan. “Ve yeterli temel mimari, altyapı ve yönetim yeteneklerinin kullanım senaryolarının biraz ilerisinde olması gerektiğini unutmayın.

Önceki sayfa 1 2 3 4Sonraki sayfa

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu