SharePoint’e şekil verin

Yaygın eklentiler
SharePoint genişletme ve özelleştirmeleri geliştiren bir danışmanlık firması olan Jornata’nın CEO’su ve baş mimarı Scott Jamison, aşağıdakilerin müşterilerin yardım istediği en popüler alanlar olduğunu ifade ediyor.
Çalışanları ve ortakları daha iyi bulmak ve insanlarla daha geniş yollardan etkileşim kurmayı sağlamak için sosyal medya eklentileri. Yammer’ın yakın zamanda eklenmesi bunun çoğunu doldurmayı hedefliyor.
Doküman yönetimi veya kayıt yönetimine yönelik SharePoint’i daha efektif kullanmanız için tarama yetenekleri. Kullanıcılar “sadece dokümanı bir tarayıcı içine yerleştirmek ve otomatik olarak doğru yere gönderilmesini istiyor,” diyor Jamison. “SharePoint depolamayla iyi bir iş yapacak ama onları kolaylıkla içeri taramanıza imkan sağlamayacak.”
Masaüstüyle etkileşim. SharePoint çoğunlukla browser tabanlı bir Web uygulaması olduğundan, insanlar onu masaüstü uygulamaların yanında istediğinde bir miktar yardıma gereksinim duyuyor, şeklinde konuşuyor Jamison. “Söz konusu zengin masaüstü deneyimini, offline çalışmayı, SharePoint’in kontrolünü alarak onun yerel makineler veya masaüstünde kullanımına yardımcı olan araçlar mevcut. “
Mobil uygulamalar. SharePoint, bilhassa 2010 versiyonu öncesi, bunu yapmak için eklenti araçlarına ihtiyaç duyuyor, diye konuşuyor. “SharePoint 2013 bu spesifik uygulamalara ihtiyaç duymamaya çok yaklaştı çünkü HTML5 desteğine sahip,” diyor Jamison.
Yönetim araçları, özellikle büyük organizasyonlar çeşitli iş birimi veya departmanlar için birden çok SharePoint konuşlandırmasını yönettiğinde. “Bu nadir değil,” diyor Jamison. “Doküman işbirliği için bir kuruluma, bir diğerini insanların SharePoint üzerine inşa ettiği iş uygulamaları için ve üçüncüsünü de firmanın intranet’i için sahip olabilirsiniz. Bunlar farklı SLA’lerle ayrıştırabilir veya Web içerik yönetimi için düz sıradan kurulumu ve başka bir şey için daha özel bir konuşlandırma uygulayabilirsiniz.”

Microsoft’un genişletmelerle ilgili görüşü
Microsoft’un SharePoint ürün pazarlama kıdemli direktörü Jared Spataro, on yıl kadar önceki çıkışından beri SharePoint kullanıcıların benimsediği ve daha fazla fonksiyona ihtiyaç duydukça genişlettikleri bir ürün oldu, diye konuşuyor.
Bir yıl önce 1,000 kullanıcı arasında yapılan bir ankete göre müşterilerin yalnız yüzde 9’u kadarı SharePoint 2010’u “tek bir senaryo için kullanıyor” (o da işletmeleri içinde tekil bir kullanım için), diyor Spataro. “Yaklaşık yüzde 50’si onu beş senaryodan fazlası için kullanıyor. Ve yüzde 15’i kadar ise 10 senaryodan fazlası için kullanıyor.”
SharePoint genişletmeleri için eklenti pazarı, üçüncü parti tedarikçilerin kullanıcıların ihtiyaç duyduğu özel fonksiyonları eklemesiyle birlikte, “işin büyüyen bir kısmı olma eğiliminde,” diyor Spataro. “Ekosistem çoğu zaman pazarın hızlı ilerlediği yerlere baktı. Genişletmeler Sharepoint’i biz onu inşa ettiğimizde hayal dahi edemediğimiz alanlara götürecek.”
Microsoft toplamda 125 milyon global bireysel SharePoint kullanıcısı olduğunu ve 62 milyonu aşkın SharePoint 2010 lisansının satıldığını belirtiyor.

2010 kullanımını arttırıyor
Seyahat gemisi firması Holland America Line firma içinde verileri aktarma ve işbirliğinin daha iyi bir yolu olarak SharePoint 2010’u kullanıyor,
microsoft-sharepoint-foto
diyor kıdemli iş zekası geliştiricisi Carl Henthorn. Firma içindeki 40 bölüm geçmişte kendi ayrı SharePoint oturumlarını kullanıyordu ama şimdi kullanıcıların diğer gemiler üzerinde başarılan şeyleri görmesine izin verecek kurumsal bir versiyon üzerinden bir araya getirildiler, şeklinde konuşuyor Henthorn.
Şu ana değil HomePort adlı bir portal içerisinde günde yaklaşık 40 kişiye yeni yetenekler sunuluyor ama özelliklerin firmanın 15,000 global kullanıcısına yayılması bekleniyor ki böylelikle herkesin işbirliği yaparak paylaşılan sonuç ve içerikleri görebileceğini ifade ediyor Henthorn.
Eskiden seyahatler, satışlar, performans ve diğer bilgileri içeren tablolar insanlar ve bölümler arasında ileri geri gönderiliyordu. Fakat SharePoint 2010’un kurumsal versiyonundaki işbirliği yetenekleri modernize oluyor ve bunu geliştiriyor, diyor Holland America Line’ın gelir ve tur operasyonları direktörü Seth Brickman.
Hedefleri başarmak için bazı özel kod genişletmelerine ihtiyaç vardı, diyor Henthorn.
Gayretlerden bir tanesi kullanıcı yönetimli verilerin yaratıldıkları sistemlerden çıkartılması ve firmanın veri ambarına aktarılması problemini çözmeye çalışmaktı, diye konuşuyor. SharePoint’in iş akışları “veriyi veri ambarına aktarıp bir rapor oluşturmak için SharePoint içinde saklanan bir Excel dosyasını kullanmamıza imkan sağladı,” diyor Henthorn. “Bunu yapmak için SharePoint’in dahili iş akışlarıyla çalışmanın yanı sıra özel bir kod kullanmak zorunda kaldık.”
Portal sayfaları çapında yöneticilerin portal üzerinden kullanıcılara mesajlar yayınlamasını sağlayan bilgilendirici banner’lar eklemek için de özel genişletmelere gereksinim vardı, diye konuşuyor Henthotn. Mesajlar veri ambarının ne zaman çalışmadığı veya diğer sistem önerileri gibi şeyler dahil olmak üzere durum raporları ve diğer bilgileri çalışanlara bildirebiliyor.

Önceki sayfa 1 2 3 4 5

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu