Müşteriler Copilot’un ChatGPT kadar iyi olmadığından şikayet ediyor!

Bazı müşterilerin, Copilot'un "çalışma" sürümünün neden "web" sürümüyle aynı hızı ve ayrıntıyı sunmadığı konusunda kafalarının karıştığı söyleniyor.

Microsoft, kullanıcılarını, isteseler de istemeseler de insanları Copilot AI araçlarını kullanmaya zorlamak için elinden geleni yapıyor. Yeni bir rapora göre, birçok müşteri bu konu ile ilgili sorun bildirdi. Sorunların geneli Copilot AI araçlarının, ChatGPT kadar iyi performans göstermiyor olması. Ancak Microsoft, sorunun Copilot’u doğru şekilde kullanmayan veya iki ürün arasındaki farkları anlamayan kişilerden kaynaklandığına inanıyor.

Kullanıcıların geneli, onu her kullanmaya başladığında, onu ChatGPT ile karşılaştırmaya başlıyor ve ‘Siz aynı teknolojiyi kullanmıyor musunuz?’ diye soruyor.

Yani özetle, müşteriler tarafından defalarca dile getirilen şikayetlerden biri, Copilot’un ChatGPT ile karşılaştırılamaması. Microsoft bunun nedeninin müşterilerin iki ürün arasındaki farkları anlamamasından kaynaklandığını söylüyor: Microsoft 365 için Copilot, OpenAI’nin büyük dil modellerini Microsoft Graph ve Microsoft 365 uygulamalarındaki kullanıcı verileriyle birleştiren Azure OpenAI modeli üzerine kurulmuştur. Microsoft bunun, araçlarının ChatGPT’den daha fazla kısıtlamaya sahip olduğu anlamına geldiğini söylüyor. Buna her sorgudan sonra verileri silmeden önce yalnızca geçici olarak dahili verilere erişmek de dahil.

ChatGPT
ChatGPT ve Copilot

Bazı müşterilerin, Copilot’un “çalışma” sürümünün neden “web” sürümüyle aynı hızı ve ayrıntıyı sunmadığı konusunda kafalarının karıştığı söyleniyor. Microsoft, kullanıcıların web verilerinin veya dahili verilerin ne zaman sorgulandığını anlamak için iki sürüm arasında hızlı bir şekilde geçiş yapabilmelerini sağlayan bir geçiş özelliği sunuyor.

Microsoft çalışanları, müşterilerin görünürdeki bilgisizliğini suçlamanın yanı sıra, birçok kullanıcının bilgi istemi yazma konusunda kötü olduğunu söylüyor. Bir işçi, “Doğru soruyu sormazsanız, size doğru cevabı vermek için yine de elinden gelenin en iyisini yapacak ve bazı şeyleri varsayabilecektir” dedi. “Bu bir yardımcı pilot, otomatik pilot değil. Onunla çalışmalısınız” diye eklediler; bu, Microsoft’un Copilot pazarlamasında benimsemesi gereken bir slogan gibi geliyor.

Çalışan, Microsoft’un, müşterilerin daha iyi Copilot istemleri oluşturmasına yardımcı olacak eğitici videolar oluşturmaya yardımcı olmak için Microsoft 365 için eğitim sunan iş ortağı BrainStorm’u işe aldığını ekledi. Microsoft’un kendisi de yapay zeka araçları için istemlerin nasıl oluşturulacağı konusunda birçok destek sağladı, ancak bazı kullanıcıların hala zorluk yaşadığı görülüyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu