Meta’nın CEO’su Mark Zuckerberg, yapay genel zeka (AGI) yaratma yönünde atılımlar yapan milyarderler arasına katıldı. Zuckerberg, şirketin AI araştırma ekiplerini yeniden yapılandırarak, bu alandaki çalışmalarını hızlandırmayı ve sonunda metaverse’i geliştirmeyi hedefliyor. Meta şu anda AI araştırmalarına iki ekip üzerinden devam ediyor: 2013 yılında kurulan Fundamental AI Research (FAIR) ekibi ve uygulamalarının kullanıcıları için generatif AI deneyimleri üzerine yoğunlaşan bir ekip. Yapılan bu değişiklikle, şirket her iki grubu genişletmeyi ve birbirine daha yakın getirmeyi planlıyor.
Zuckerberg, AI çalışmalarına ne kadar çok çalışan ekleneceğini açıklamadı, ancak şirket 2022’den bu yana 20.000’den fazla işi azaltmış olmasına rağmen bu genişleme dikkate değer. Zuckerberg, Threads’te yayınlanan bir videoda, bu değişikliklerin “genel zekayı oluşturma, sorumlu bir şekilde açık kaynak yapma ve günlük hayatımızda herkes için kullanışlı hale getirme” uzun vadeli hedeflerini destekleyeceğini belirtti. Ayrıca, Zuckerberg Meta’yı, giderek kalabalıklaşan generatif AI şirketleri ve projeleri arasında önde gelen bir AI şirketi olarak konumlandırmaya çalışıyor.
AGI, sıklıkla insan düzeyinde zeka ile karşılaştırılan bir AI türüdür ve bu alandaki birçok şirket, Elon Musk’ın x.ai’si, OpenAI ve Google dahil, bu alana özel bir ilgi gösteriyor. Şimdi, Zuckerberg Meta’nın geniş kaynaklarını bu çaba için kullanmaya hazır. Zuckerberg, “Büyük miktarda altyapı inşa ediyoruz,” diye yazdı. “Bu yılın sonunda yaklaşık 350.000 Nvidia H100’e sahip olacağız – ve diğer GPU’ları da dahil ederseniz toplamda yaklaşık 600.000 H100 eşdeğerinde hesaplama gücüne sahip olacağız.”
Aynı zamanda, Zuckerberg metaverse üzerindeki planlarından vazgeçmeyeceğini de açıkça belirtti, AI ilerlemelerinin de bundan fayda sağlayacağını söyledi. “Vizyonumuzun iki büyük parçası (AI ve metaverse) bağlantılı” diye yazdı.
Zuckerberg, Meta’nın AI çalışmalarını metaverse ile bağlama stratejisi yeni değil. Zuckerberg, geçen yılın Connect etkinliğinde generatif AI’yi yoğun bir şekilde tanıttı. Ancak, bu strateji riskli olabilir. Zuckerberg’in metaverse’i hala geniş çapta anlaşılmıyor ya da özellikle popüler değil. Ancak Zuckerberg, şirketin akıllı gözlüklerini ve bunlara gömülü AI’yi geliştirdikçe bu durumun değişebileceğini düşünüyor. “On yılın sonuna kadar, birçok insanın Ray Ban Meta ile inşa ettiğimiz akıllı gözlükler gibi şeyler kullanarak gün içinde sıklıkla AI’larla konuşacağını düşünüyorum” dedi.
Bir Yorum