2024 seçimleri öncesinde OpenAI, dünya genelindeki seçimlerle ilgili yanlış bilgilendirmeyle mücadele etmek için kapsamlı bir strateji açıkladı. Bu stratejinin bir parçası olarak, AI tarafından üretilen görsellerin tespit edilmesi yer alıyor. Bu amaçla, içeriklerin kaynağının şeffaflığını artırmak için kriptografi kullanılacak. İçerik Kaynağı ve Doğruluğu için Koalisyon tarafından standartlaştırılan bu yöntem, DALL-E 3 tarafından üretilen görsellerin kaynağını kodlamak ve böylece bir köken sınıflandırıcısı kullanarak AI üretimi olan görselleri daha iyi tespit etmek için kullanılacak.
Bu yaklaşım, dijital olarak AI üretimi olan görselleri ve sesleri işaretlemek için kullanılan DeepMind’ın SynthID’sine benzer, hatta daha iyi olabilir. Google’ın geçen ay yayınladığı kendi seçim içerik stratejisi de benzer bir yaklaşım içeriyor. Meta’nın AI görsel üreteci de içeriğine görünmez bir işaret ekliyor, ancak şirket henüz seçimle ilgili yanlış bilgilendirmeyle mücadele konusunda hazırlıklarını paylaşmadı.
OpenAI, köken sınıflandırıcısı üzerinde geri bildirim almak için yakında gazeteciler, araştırmacılar ve platformlarla çalışacak. Aynı temada, ChatGPT kullanıcıları, telif hakkı ve bağlantılarla birlikte dünya çapında gerçek zamanlı haberler görmeye başlayacaklar. Ayrıca, nerede veya nasıl oy kullanacakları gibi prosedürel sorular sorduklarında, onları ABD oylama konusunda resmi çevrimiçi kaynak olan CanIVote.org’a yönlendirecekler.
Bunun yanı sıra, OpenAI, deepfake ve chatbot şeklindeki taklit girişimlerini durdurma, oylama sürecini bozma veya insanları oylamaktan caydırma amacı taşıyan içerikleri engelleme konusundaki mevcut politikalarını tekrarladı. Şirket, siyasi kampanyalar için yapılmış uygulamaları yasaklıyor.