AB’nin yeni yapay zeka kuralları işleri değiştirdi!

Sektör büyüdükçe, yapay zeka şirketlerinin modellerini eğitmek için kullandıkları verileri nasıl elde ettikleri gündeme geliyor.

Avrupa Birliği’nde yapay zeka kullanımını düzenleyen yeni yasalar, şirketleri sistemlerini eğitmek için kullandıkları veriler konusunda daha şeffaf olmaya zorluyor. Bu, sektörün en sıkı korunan sırlarından birini açığa çıkarıyor.

Microsoft destekli OpenAI, ChatGPT’yi halka tanıttığı 18 ay boyunca, üretken yapay zeka uygulamaları olan metin, görüntü ve ses içeriği hızla üretebilen bir dizi uygulamada halkın ilgisinde ve yatırımında büyük bir artış yaşandı. Ancak sektör büyüdükçe, yapay zeka şirketlerinin modellerini eğitmek için kullandıkları verileri nasıl elde ettikleri ve en çok satan kitapları ve Hollywood filmlerini yaratıcılarının izni olmadan beslemenin telif hakkı ihlali anlamına gelip gelmediği konusunda sorular gündeme geldi.

AB'nin Yeni Yapay Zeka Kuralları İşleri Değiştirdi! Google ve Meta’nın Geleceği Tehlikede Olabilir!
AB’nin Yeni Yapay Zeka Kuralları İşleri Değiştirdi! Google ve Meta’nın Geleceği Tehlikede Olabilir!

AB’nin yakın zamanda kabul edilen Yapay Zeka Yasası, yeni yasaları işletmelerin yeni yükümlülüklerle başa çıktığı bir süreçte iki yıl içinde aşamalı olarak uygulamaya koymaktadır. Ancak bu kuralların bazılarının pratikte nasıl çalışacağı henüz bilinmiyor. Yasadaki daha tartışmalı bölümlerden biri, ChatGPT gibi genel amaçlı yapay zeka modellerini kullanan kuruluşların onları eğitmek için kullandıkları içeriğin “detaylı özetlerini” sunmak zorunda olmalarıdır. Yeni kurulan yapay zeka ofisi, paydaşlarla yapılan bir danışma sonrasında 2025’in başlarında kuruluşların takip etmesi için bir şablon yayınlamayı planlıyor. Ancak detaylar henüz netleşmediği için yapay zeka şirketleri modellerinin neyle eğitildiğini açıklamaktan kaçınıyor. Bu bilgi, ticari bir sır olarak kabul edilmekte ve kamuya açıklansa rakiplere haksız bir avantaj sağlayacağı düşünülmekte.

Matthieu Riouf, AI destekli görüntü düzenleme firması Photoroom’un CEO’su, “Rakiplerimin veri kümelerini görmek gerçekten bir rüya olurdu ve aynı şekilde onların da bizimkini görmesi” dedi. “Bu yemek yapmak gibidir. En iyi şeflerin paylaşmayacağı gizli bir tarif bölümü vardır” diye ekledi. Bu şeffaflık raporlarının ne kadar ayrıntılı olacağı, küçük yapay zeka başlangıçları ve Google gibi büyük teknoloji şirketleri için büyük sonuçlar doğuracak. Bu şirketler gelecekteki operasyonlarını teknoloji merkezine koydular.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu