YouTube, yapay zeka ile oluşturulan videolar için yeni kurallar getiriyor. Bu kurallar, içerik oluşturucuların, gerçekçi görünen ancak yapay zeka araçlarıyla üretilen videoları etiketlemelerini gerektiriyor. Bu politika, özellikle hassas konuları ele alan içeriklerde, izleyicilere sunulan bilgilerin bağlamını anlamalarına yardımcı olmak için tasarlandı.
Yapay zeka ile oluşturulan içeriklerin yönetimi, platformlar ve şirketler için giderek daha önemli bir konu haline geliyor. YouTube’un bu adımı, izleyicilerin, bir yapay zeka modelinin bir fotoğraf, video veya ses parçasını oluşturduğunu açıkça anlamalarını sağlamak için atılmıştır. Bu tür içeriklerin etiketlenmesi, şeffaflık adına önemli bir adım.
Gerçekçi içerik, izleyicilerin kolaylıkla gerçek bir kişi, olay veya yerle karıştırabileceği herhangi bir şey olarak tanımlanıyor. Örneğin, bir içerik oluşturucu, gerçek bir kişinin sesini kullanarak bir video anlatıyorsa veya bir kişinin yüzünü başka biriyle değiştiriyorsa, bir etiket eklemesi gerekiyor. Ayrıca, gerçek bir olayın veya yerin görüntülerini değiştirirlerse (örneğin, mevcut bir şehir manzarasını değiştirerek veya gerçek bir binanın yanmış gibi görünmesini sağlayarak), yine bir etiket eklemeleri gerekiyor.
YouTube, içerik oluşturucuların yeni kurallara alışmaları için biraz zaman tanımak istese de, özellikle etiket eklemeleri gerektiği halde bunu yapmayanlar için cezai yaptırımlar uygulamayı planlıyor. Bu etiketler, önümüzdeki haftalarda YouTube’da görünmeye başlayacak ve mobil uygulamada başlayarak masaüstü ve TV’lerde de yer alacak.
Ancak, daha hassas konular söz konusu olduğunda (örneğin haberler, seçimler, finans ve sağlık gibi), YouTube etiketi doğrudan video oynatıcı üzerine yerleştirerek daha belirgin hale getirecek. İçerik oluşturucular, senaryo oluşturma, video fikirleri üretme veya otomatik altyazı oluşturma gibi şeyler için yapay zeka kullanmışlarsa etiket eklemek zorunda kalmayacaklar.
Açıkça gerçekçi olmayan içerik veya değişiklikler önemsizse etiket gerekli olmayacaktır. Renkleri ayarlamak veya arka plan bulanıklığı eklemek gibi özel efektler kullanmak yalnızca, içerik oluşturucuların değiştirilmiş içerik etiketini kullanmalarını gerektirmez. Ayrıca, aydınlatma filtreleri, güzellik filtreleri veya diğer iyileştirmeler uygulamak da etiket gerektirmez.
YouTube ayrıca, gerçek, tanımlanabilir bir kişinin yüzünü veya sesini tasvir eden sentetik veya değiştirilmiş içeriğin kaldırılması için talepte bulunma sürecini yeniden düzenlemek üzerinde çalışıyor. Yakında bu güncellenmiş prosedür hakkında daha fazla ayrıntı paylaşmayı planlıyor.