Pazarlama alanını zor zamanlar bekliyor. Artan işsizlik, fakirlik ve ürünlerin maliyetlerinin yükselmesi ile pazarlama her zamankinden daha zor bir hal alacak. İnteraktif Reklamcılık Bürosu’nun tahminlerine göre 2020’nin sonunda reklamcılık harcamalarında %20 azalma yaşanacak. 2021’e ise fazla ümit bağlamamak gerekiyor.
1969 kuruluşlu araştırma şirketi Acxiom ve Dynata ortaklığı ile müşteri alışkanlıkları ve tüketim ihtiyaçları konusunda değişimleri öngörmek adına geçtiğimiz günlerde 10000 kişinin katılımıyla gerçekleşen bir rapor hazırladı. Raporun sonucunu genel başlıklar halinde aşağıdaki gibi sıralayabiliriz:
Yeni kavram: Homebody
Pandemi sonrası alışveriş ihtiyacını internet üzerinden gerçekleştiren ve bundan keyif alan “homebody” diye tabir edilen evde oturmayı seven bir kitle oluştu. Henüz bu kitlenin nasıl evrileceği ya da ne süre ile var olacağı bilinmiyor ancak yeni pazarlama yöntemleri ve gelişen e-ticaret bu kitlenin kolay kolay ortadan kalkmayacağı yönünde işaretler veriyor. Bu kitlenin ise kesinlikle birinci önceliği veri mahremiyeti. Olası siber saldırılar konusunda bu kitlenin mağdur edilmemesi için tüm önlemlerin alınması şart.
Son olarak geleneksel mağazacılık anlayışı elbette ortadan kalkmıyor ancak temassız ödeme başta olmak üzere alışverişi daha kısa sürede daha verimli hale getirebilecek yenilikçi çözümleri bulanlar ve bunları doğru uygulayanlar ayakta kalabilecek.